Panama City - verslag 1 - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Marije G - WaarBenJij.nu Panama City - verslag 1 - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Marije G - WaarBenJij.nu

Panama City - verslag 1

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

08 April 2014 | Panama, Panama-stad

Hola todos! Hier een eerste verslagje vanuit Panama, sowieso om te latenw eten dat ik veilig ben aangekomen. De reis was wel okee, megalang en megagedoe weer met die stomme amerikanen bij de overstap in atlanta. Werd eruit gehaald en overhoord over wat ik in panama ging doen. Wat maakt het hun uit, ik was puur in transit.Verder tot nu toe hier wat slecht geslapen vanwege jetlag, hitte en nieuwe geluiden zoals van de fan.
We zitten hier buiten het centrum in een 'upper-class' wijk met mooie huizen en veel groen. De locatie hier " Spanish in the City" is eigenlijk nauwelijks een school, maar vooral een ' opvang' voor mensen die hier aankomen met het vliegtuig en daarna een cursus hebben geboekt op 1 van de 4 andere locaties aan het strand of in de bergen. Daarom is dit voornamelijk een hostel - met slechts 11 bedden totaal - en af en toe wat lessen. Daarmee dus denk ik wat minder uitdagend om te werken dan de andere locaties maar een goede en rustige start. In principe is het idee dat ik na ca 2 maanden verhuis naar een andere school. We zullen zien hoe het de komende tijd zal gaan!

Zondagavond dus aangekomen en gisteren al meteen een beetje ingewerkt, want vanaf donderdag ben ik alleen in charge..Alles loopt anders dan normaal ivm die verdwenen meisjes, daar is de eigenaresse Ingrid erg druk mee.
Na het inwerken en boodschappen op de markt voor het ontbijt zijn we met de huidige manager Tobias en 3 studentes het oude stadscentrum in geweest. Daarna met de meiden op een dakterras van een hotel gegeten met uitzicht op de moderne skyline.
Vanochtend om 5.15 met hetzelfde groepje hier achter het hotel de berg opgelopen voor zonsopgang uitzicht over de stad met aan de ene kant de stad en de oceaan en het panama kanaal aan de andere kant. Ook Ingrid (eigenaresse school) vandaag nog aan de telefoon gehad, vertelde veel over het onderzoek naar de verdwenen meisjes daar in Boquete. Ze is in contact met de ouders, politie, nederlandse pers etc. Hopelijk worden ze snel gevonden, het is een vreemde zaak in een normaal echt heel veilig gebied.

De gasten zijn nu naar het Panama kanaal toe, maar daar ben ik 5 jaar geleden al geweest dus ik chill nu even hier in een schommelstoel buiten bij het hostel, ik zal bij het kanaal nog weleens komen met een andere groep toeristen.

Tot zover even!
Liefs, Marije

  • 08 April 2014 - 23:38

    Hugo:

    Ik begrijp die Amerikanen wel die grijpen hun kans om ook eens met knappe vrouw te praten. Hostel met maar 11 bedden klinkt een beetje saai. Maar verder lijkt hè me fantastische plek. Wat een nare situatie met die twee Nederlandse meiden. Hoop maar dat ze gauw te voorschijn komen. Kijk nu al uit naar je volgende verhaal. Heel veel plezier daar.
    Liefs, Hugo

  • 08 April 2014 - 23:47

    Martina Avot:

    Hoi Marije,
    Het bloed kruipt tóch….;-) Wat goed dat je je 'zuid-amerikaanse' hart volgt! Ik kijk uit naar je reisverslagen!
    Lieve groetjes,
    Martina

  • 09 April 2014 - 08:33

    Aletta:

    Haha, je ziet er ook verdacht uit :-) Nu ja, nog 2 dagen rustig aan en dan vol aan de bak. Zit het hostel wel vol? De eerste foto, is dat het hostel? Geniet ervan.
    XLet

  • 09 April 2014 - 09:23

    Sangeeta:

    Leuk zo af en toe een reisverslagje!!!!
    Jij gaat die toko gewoon helemaal goed managen! Leuk dat je ook wat toeristische dingen kunt doen. Geeft toch een lekker vakantiegevoel!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Dikke X Sangeeta

  • 09 April 2014 - 15:32

    Eric:

    Hoi Marije,

    Zie ik zo waar een SPAM berichtje van je..;-)
    Denk dat ik nog aangemeld was van heeeel lang gelden. Maar ik blijf je volgen. Leuk te lezen dat het goed gaat.
    Hier vervelen we ons dood..;-).
    Je krijgt de groeten van Rob en Dennis as well.
    Take care en haal nooit rechts in.

    Adios.
    Ericos

  • 09 April 2014 - 16:40

    Rob Van Keulen:

    Hoi marije
    leuk om zo je verslag te lezen. hoop dat je het snel wat drukker krijgt en anders kun je zelf al vast spaans gaan geven aan de hostel bezoekers. leuk voor tussendoor ;->
    groetjes rob.

  • 09 April 2014 - 18:37

    Yvonne:

    Ola! Zo je hebt alweer genoeg meegemaakt dus! Heel leuk dat wij weer mee mogen genieten van al je spannende verhalen. Gaat zeker helemaal goed komen daar! Zet hem op en heel veel plezier & suc6! Xx

  • 10 April 2014 - 22:10

    Regine:

    Hey Marije,
    Wat leuk om je reisverslagen ook hier te mogen volgen.
    Heb je mooie foto's al op Facebook mogen bewonderen, ziet er erg gaaf uit daar!
    Wij moeten nog zomervakantie boeken, misschien n optie ;)
    Ik hoop dat je eerste dagen ondanks de heftige situatie met de 2 verdwenen meisjes toch wel prettig zijn verlopen.
    Veel liefs Regine en ook groetjes van Gilbert

  • 14 April 2014 - 16:22

    Patrick:

    Hoi hoi, alles goed gelopen zo je eerste Manage dag? Kijk weer uit naar je volgende verslag.
    X, Patrick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 30838

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: