De eerste week in Peru - Reisverslag uit Lobitos, Peru van Marije G - WaarBenJij.nu De eerste week in Peru - Reisverslag uit Lobitos, Peru van Marije G - WaarBenJij.nu

De eerste week in Peru

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

10 November 2011 | Peru, Lobitos

Mijn eerste verslag vanuit Peru…Ik ben hier nu 7 dagen. Het voelt alsof ik nooit ben weggeweest. Leuk om iedereen weer te zien en om met veel enthousiasme ontvangen te worden door mijn Peruaanse vrienden en ‘familie’ en de kinderen van Hands & Surf.
Op de heenweg is alles goedgegaan met al de extra bagage gelukkig, Ik hoefde minder bij te betalen dat verwacht en ik kreeg ook geen moeilijke vragen bij de Douane in Lima.
Na een nachtje in Lima ben ik met Joke, een nederlandse vrouw die ook in het Hostel sliep, het oude centrum van Lima ingegaan. Mooier dan gedacht! Vooral het Museo del Convento de San Francisco.
Diezelfde middag doorgevlogen naar Tumbes waar ik werd opgewacht door Willy en Coco. En vervolgens in Zorritos door Coco’s moeder en zus en hebben we met zn allen gegeten. Zaterdag hebben we toen alle spullen voor de surfschool uitgepakt en geordend en ’s middags kwamen de kinderen voor hun surfles. ’s Avonds met Willy, Coco , Ethel en Wilson naar de locale disco geweest. (waar ik de enige buitenlander was). De dagen in Zorritos vullen zich op een of andere manier vanzelf zonder dat we echt heel veel doen (in mijn ogen dan, in de Peruaanse ogen zijn we vast heel druk). Aan het praten over hoe we alles rondom het project gaan aanpakken, het schooltje zelf een beetje opruimen en aanpassen etc. De jongens gaan elke dag surfen maar tot nu toe heb ik het nog niet aangedurft zelf de golven in te gaan. De eerste dagen omdat ik te moe was van de jetlag en de afgelopen dagen omdat we nu in Lobitos zijn, waar de golven extreem hoog zijn. Zelfs Willy durft niet echt de zee in hier. We zijn hier op een soort van ‘business tripje’, om de mensen van Waves (wavesfordevelopment.org) te leren kennen en te spreken over hoe zijn het project voor de kids in Lobitos precies aanpakken en om een soort van samenwerking op te zetten. We hebben ook 2 al wat oudere jongens (17) uit het project meegenomen, Walter en Juan Carlos, zodat zij ook een beetje kunnen zien hoe het hier gaat. Een van de Waves deelnemers is zo enthousiast geworden door fotografielessen dat hij nu zijn eigen bedrijfje gaat beginnen, met hulp van Waves. Hij neemt foto’s van toeristen die komen surfen en verkoopt deze dan aan ze om ze vervolgens digitaal te sturen. Uiteraard doet hij dit met Canon camera’s ;-). Gisterochtend gingen we naar de zee kijken hoe hoog de golven waren en toen zagen we in de verte een walvis! Echt heel gaaf, had ik nog nooit gezien. ’s Middags gingen de jongens surfen en er waren ook 2 bekende Peruaanse surfers , waar ze nu mee op de foto staan: Sofia Mulanovich en Cristobal de Col. Nu lig ik nog in mn bedje hier in het Waves house, het is 7.30 en Willy en Coco liggen hier nog lekker te ronken. Vanmiddag gaan we nog even kijken bij een les aan de kinderen over het milieu en het belang van vuilnis in de vuilnisbak gooien ipv in de natuur. Dat gebeurt hier namelijk nog steeds volop helaas. Daarna weer 3 uurtjes in de bus terug naar Zorritos.
Hasta luego!
Marije

  • 10 November 2011 - 14:10

    FairMail Peter :

    He Marije,

    Dank voor je eerste bericht. Wow, klinkt zowaar alsof je al goed in de flow zit! Zeker nog geen moment spijt gehad dat je eindelijk je hart bent gaan volgen :-). Hopelijk blijft het nog lang zo voelen met op z'n tijd een tegenslag zodat je bij jezelf ten rade gaat of dit ECHT is wat je wilt. Veel plezier en succes ermee en tot in januari! Peter

  • 10 November 2011 - 14:18

    Sabine:

    Intens intens jaloers!!! Als dat plastictassen project op gang komt moet ik sowieso een keer terug...he wat naar! :-) Doe Pim de groeten!

    En pfff...Internet in Lobitos...de wonderen zijn serieus de wereld nog niet uit! :-) GENIET!

  • 10 November 2011 - 14:23

    Let:

    Jullie zijn lekker op dreef en pakken het grondig aan! Een goede en sterke basis voor een groot succes. Geniet ervan en groetjes daar. XLet

  • 10 November 2011 - 15:02

    Suus:

    He Rijtje,
    klinkt goed allemaal!! Geniet er maar van, maar dat hoef ik je niet te zeggen natuurlijk...;-)
    Even goed nieuws van onze kant, mijn mama heeft de uitslag van de scan en de tumoren zijn duidelijk geslonken. Beter zal ze niet worden maar dit was het beste nieuws wat we konden krijgen!!!

    Dikke kus Suus

  • 10 November 2011 - 15:47

    Hans:

    He Marietje,

    Jeetje wat gaat de tijd toch snel. je bent al weer een week in een ander leven. Fijn dat de reis zo goed is gegaan en dat je eerste ervaringen weer positief zijn. Het gevoel van thuiskomen is natuurlijk top. Ben benieuwd naar je volgende verhaal en de foto's. Geniet! Groet Hans

  • 10 November 2011 - 17:44

    Mirjam:

    Hi Marij! Goed om te horen dat je je wederom vermaakt daar in het Peruaanse leven. Je krijgt de groeten van Paolo, de Italiaan van Il Porto, weet je nog dat restaurantje waar we waren de laatste keer! ;-)
    Wij gaan hier de Sint Maarten in, Sint besteld voor 3 december en de warme chocola zal ons heerlijk smaken, intratuinen vol met kerstartikelen en we maken ons langzaam klaar voor wat ze zeggen een horrorwinter....Ik zeg "GENIETEN"!!!! xxxxxx vanuit Hilversum

  • 10 November 2011 - 18:39

    Sandra:

    Lieve Marij,

    Geniet lekker daar!! Klinkt iig leuk en ondernemend maar vooral ook relaxed. Dikke kus Sandra

  • 10 November 2011 - 19:46

    Miramakkinje@mac.com:

    Klinkt goed, je hebt het er nog maar druk mee.....Heerlijk hoor....

  • 11 November 2011 - 08:11

    Rosa:

    Ha Marije, wat leuk om te lezen hoe je de eerste week ervaren hebt!
    Klinkt alsof je helemaal op stoom bent gekomen daar. Lobitos lijkt me prachtig... ik ben er nooit geweest. Mooi om daar bij Waves inspiratie op te doen!
    Heb het goed daar, Liefs van Rosa

  • 11 November 2011 - 19:09

    Silvia:

    Hoi Marije,
    Goed om te lezen dat je het daar naar je zin hebt!
    Heel veel succes met het verder opzetten van het Hands & Surf project en het uitdelen van de flyers :).
    Zijn ze mooi geworden?

    Xx Silvia

  • 12 November 2011 - 11:34

    Milanti:

    Ha Marij,
    Super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Blijf lekker genieten en wij kijken uit naar deel 2! Liefs, Milanti & Roland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 30853

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: