Eindelijk weer een verslagje! - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Marije G - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een verslagje! - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Marije G - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een verslagje!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

16 Februari 2012 | Colombia, Villa de Leiva

Zo, mijn laatste verslag is bijna een maand geleden geweest, op mijn verjaardag..de afgelopen weken zijn zo geweldig geweest...ik was gewoon te druk met genieten om lange mails te schrijven... maar om nu al die weken even mooi te beschrijven.. dat wordt een korte, maar krachtige samenvatting! De week van 17 januari was ik dus in Banos, Ecuador. Mijn mexicaanse vriend Mauricio kwam mij daar voor opzoeken, omdat hij puur toevallig ook net ´in de buurt´ was. Uiteindelijk hebben we zo´n 5 dagen doorgebracht in en rond Banos, op de mountainbike naar watervallen, op de motor de vulkaan op, geraft, gewandeld en een paar avonden gerelaxed in de thermen, waarna lekker aan de wijn op ons balkonnetje. Geweldige mix van adrenaline en relaxen in een supermooie omgeving. Na 5 dagen namen we de bus naar Quito waar we uiteindelijk toch ook nog 3 dagen zijn gebleven, leuke stad ook, die ik al een beetje kende van de Ecuador reis in 2008. In quito afscheid genomen van Mau en vliegtuig gepakt naar Medellin, Colombia. Ik wist niet wat ik zag na aankomst, de mooiste, glimmenste, nieuwste auto´s, geen getoeter en chaos, mooi geklede mensen, moderne autowegen en gebouwen..wat een verschil met vooral Peru. De stas ligt geweldig tussen groene heuvels, hier met de metro gegaan en met de kabelbaan de berg op voor een fantastisch uitzicht over de stad. Een avond wezen salsadansen met een nederlands stel wat ik in Peru had ontmoet en een avond wezen drinken met de amerikaanse eigenaar van het hostel en zijn vriendin. Ook nog de Pablo Escobar tour gedaan, vooral interessant om te horen over de hele cocaine geschiedenis van Colombia (alhoewel het niet alleen geschiedenis is...ook nog het heden). Vanuit Medellin heb ik de bus gepakt naar Salento, een koffiegebied. Ik was van plan maar 2 nachten te blijven maar ben hier uiteindelijk 8 nachten gebleven omdat ik allerlei leuke mensen heb ontmoet, locals en buitenlanders die al langer hier wonen. Voelde me erg thuis en wilde bijna niet meer verderreizen. De oplossing diende zich al aan, Andres uit Salento wilde ook naar de noordkust van Colombia dus zijn we per bus (pffff koud en bijna 24 uur) naar Cartagena gegaan. Een mooie, koloniale stad aan de Caribische zee. Meteen een heel ander sfeertje hier, echt caribisch, met andere mensen, andere kleding, andere muziek, ander eten. Interessant! Van Cartagena doorgegaan naar Santa Marta/Taganga, waar we weer Fransen ontmoetten die we kenden uit Salento. Veel strand en feesten hier.Daarna een paar dagen gekampeerd in Tayrona nationaal park. Echt helemaal geweldig, je kan daar niet met de auto komen, dus je moet 2 uur wandelen door de jungle en over het strand om bij de camping te komen. En dit is natuurlijk niet een camping zoals in Europa, maar gewoon wat tentjes die je kan huren of hangmatten, verder niks. Heerlijk tussen de palmbomen aan het strand. ´s avonds gingen de mannen allemaal voetballen,de vrouwen aanmoedigen en daarna lekker met zn allen kletsen. Vooral Colombianen en Argentijnen hier, leuk want ik praat hier bijna geen engels, alleen maar spaans. Of het nou met andere spaanstaligen is, of met europese toeristen.Gisteren is Andres weer terug naar Salento gegaan en ik door naar Villa de Leyva, waar ik nu zit, 4 uur ten noorden van Bogota, in de groene heuvels. Het stadje is een nationaal monument en daarom zijn de huisjes, pleintjes en straatjes nog netzo al in 1550, er mag niks moderns gebouwd worden. Morgen dagje naar watervallen en daarna maar weer eens verder kijken. Mijn vlucht terug is 12 maart, dus ik heb nog een paar weken, heerlijk! Groetjes aan iedereen!

  • 18 Februari 2012 - 09:09

    Milanti:

    Wat een leuk verslag weer! Wat een gave dingen maak je mee! Mijn volgende vakantie gaat ook naar Zuid-Amerika daar ben ik inmiddels uit ;) Gelukkig kun je er nog lekker bijna een maand van genieten! Heel veel plezier, dikke kus! (kijk uit naar je volgende foto's/verslag).

  • 18 Februari 2012 - 10:21

    Alex.:

    Jeetje, Marije, wat een mooi reis en leuke verhalen! Wat zal je moeten wennen als je weer terug bent! ;-)
    En wat lees ik nou? Kom je pas 12 maart terug? Dus toch nog 2 weken aangeplakt ;-)
    Dikke kus uit Almere en veel liefs!!

  • 21 Februari 2012 - 09:42

    Pieter:

    Mountainbiken, raften, motorrijden. Ongelooflijk. Je bent flink avontuurlijk bezig. Het lijkt Tomb Raider wel. Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 30881

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: