Adios Peru, Hola Ecuador - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Marije G - WaarBenJij.nu Adios Peru, Hola Ecuador - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Marije G - WaarBenJij.nu

Adios Peru, Hola Ecuador

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

17 Januari 2012 | Ecuador, Baños

Hallo allemaal!

Tjee, mijn vorige verslag is alweer 24 dagen geleden,dus het wordt hoog tijd om weer even wat te laten horen. Zit nu op het balkonnetje van mijn hotelkamer hier in Banos, Ecuador. Leuk stadje dat ik nog ken van mijn rondreis Ecuador in 2008. Mooi gelegen in de (groene) bergen en bij een actieve vulkaan van 5000 meter hoog en vele watervallen. Mooie locatie om mijn verjaardag te vieren. Maar wel een beetje raar, want het is mijn verjaardag maar de eerste dag in 2,5 maand dat ik zonder vrienden ben..Want in Peru was ik altijd met vrienden om mij heen, ofwel in Huanchaco, ofwel in Zorritos. Maar als het goed is arriveert mijn Mexicaanse vriend Mauricio vanavond vanuit Colombia en kunnen we gezellig uitgaan - want dat kan hier prima...zelfs gisteren in mijn eentje...voor ik het wist was ik met allerlei Ecuadorianen mijn verjaardag aan het inluiden met salsa, merengue en cocktails!

De laatste paar weken in Peru waren heerlijk, veel feestjes en etentjes ivm kerst, oud & nieuw, verjaardagen etc. Ook hebben we nog een surfkampioenschap georganiseerd op 30 december, was erg leuk. Maar het was tijd om afscheid van Peru te nemen, en om aan nieuwe avonturen te beginnen. Want het werd een beetje saai, steeds op dezelfde plek met dezelfde mensen.Het surfproject loopt prima, niet zo goed als ik had gehoopt, maar ik heb ook geleerd dat een hoop ligt aan de cultuurverschillen en dat ik gewoon meer en sneller wil/kan dan de Peruaantjes ;-)

Vanuit Peru ben ik vorige week donderdag in ca 7 uur gereisd naar Cuenca.Een koloniale stad op 2500 meter hoogte. Erg mooi, schoon, rustig en rijk. Groot verschil met Peru! Ik sliep bij vrienden (Joan uit Peru en zijn vriendin Birgit uit Duitsland) en uiteindelijk ben ik 4 nachten gebleven ipv de geplande 1 of 2 nachten. We zijn in het weekend de stad uitgegaan en de bergen in. Heerlijk om even een ander klimaat te hebben en andere natuur. Gisteren hier dus aangekomen in Banos en hier kan ik me wel enkele dagen vermaken..fietsen huren, watervallen, parapente, canopy, salsa dansen... genoeg te doen...Daarna door naar Colombia en dan nadert het einde helaas toch ook alweer...al heb ik nog 7 weken dus zal niet te hard klagen...

Liefs aan iedereen en nieuwe foto's staan weer op https://picasaweb.google.com/Marijeontour/ZuidAmerika2011

  • 17 Januari 2012 - 17:50

    Hans:

    He jarige,

    Wat leuk om je zojuist gesproken te hebben zodat ik je persoonlijk heb kunnen feliciteren met je verjaardag! Het blijft een wonder der techniek dat ondanks de verre afstand het klinkt of je gewoon in Amsterdam bent. Maar je zit toch echt in Equador! Nogmaals heel veel plezier deze feestdag en natuurlijk de komende weken. Geniet er nog maar lekker van!! O ja en kom weer veilig terug. Groetjes Hans

  • 17 Januari 2012 - 18:32

    Mirjam:

    Hee Marij! Dacht ik skype nog even maar je bent er niet meer, helaas! Anders had ik je nog even persoonlijk kunnen feliciteren! Maar goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Even alleen is misschien confronterend maar je weet dat je binnen no time weer mensen leert kennen (lees; a lot of chico's ;-)) Maar wat een coole foto's joh! Echt het ziet er helemaal gaaf uit!
    Zo super wat je allemaal meemaakt en wie weet kun je in Rotjeknor weer aan de slag, he?! Maar wij gaan naar Bali inderdaad! Echt zo'n zin in! Is weer eens wat anders dan een mobile home (stacaravan) in Zuid Frankrijk;-) Vertrekken op 30/7 tot 22/8 en kan niet wachten maar klets je natuurlijk helemaal bij als je weer terug bent! Nou, voor nu, geniet nog even van je birthday en hoop snel weer even te kunnen skypen!!! dikke kus, Mirjam

  • 18 Januari 2012 - 07:59

    Let:

    Ola chica, en heb je gisteren met Mauricio je verjaardag nog uitbundig gevierd? Jammer dat we je niet meer op skype hebben gesproken. Ik hoop wel dat je onze smsjes hebt ontvangen.

    Wat een heerlijk vooruitzicht ... nog 7 weken avontuur. Als ik lees wat er allemaal te doen is in Banos kom je straks tijd te kort :-)
    Have fun dear en spreek je hopelijk even snel.

    XLet

  • 18 Januari 2012 - 09:57

    Jan Maarten:

    Hi marije,

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat een geweldige reis!!!
    Heb net je verhaal en al je foto's bekeken. Vooral de jungle en de bergen zagen er zo fantastisch mooi uit, zeker een plek waar ik ooit ook een keer naar toe wil. Geniet nog van de laatste 7 weken en laat weten als je weer terug bent. Gezellig om weer eens koffie te drinken enm je verhalen uitgebreid te horen.

    Hier gaat alles goed. nog geen baan, maar ben druk op zoek. Het huwelijk komt eraan en is al over 2,5 week! De organisatie is overigens al een soort full time job, dus ik verrmaak me wel.

    Heel veel plezier nog en geniet.

    Lfs JM

  • 18 Januari 2012 - 12:31

    Johan:

    Hé Marije,

    Geniet van de warmwaterbaden en de cuy! Geniet van je reis en het alles mag niets moet gevoel.

    Johan

  • 19 Januari 2012 - 09:31

    Pieter:

    Gefeliciteerd met je verjaardag. Zo heb je wel heel veel feestdagen buiten Nederland ;-) Veel plezier nog de komende tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 30855

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: