Colombia of Nederland ??? - Reisverslag uit Salento, Colombia van Marije G - WaarBenJij.nu Colombia of Nederland ??? - Reisverslag uit Salento, Colombia van Marije G - WaarBenJij.nu

Colombia of Nederland ???

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

01 Maart 2012 | Colombia, Salento

Foto's op: https://picasaweb.google.com/Marijeontour/ZuidAmerika2011_2012

Hola todos,

Hier weer even een berichtje vanuit het mooiste en leukste land ter wereld..Colombia! Vorige keer schreef ik dat ik in Villa de Leyva was. Hier ben ik uiteindelijk 4 dagen gebleven. Erg mooi klein dorpje dat in z'n geheel een nationaal monument is en er mag dus niks nieuws gebouwd worden. Ook daar weer ontzettend aardige mensen en een fantastische omgeving van hot springs, laguna's, watervallen....en..ook iets wat ik hier bijna op elke plek zie: miljoenen sterren, de mooiste sterrenhemels hier! Vanuit Villa nam ik de bus naar Bogota waar ik 1 nacht 'moest' slapen. Ik had er niet echt zin in, maar ook hier was het uiteindelijk weer helemaal leuk. Ik kwam n een hostel waar ik de enige gast was samen met 3 jongens uit Bogota zelf die een bandje vormen. Dus die hebben mij een prive concertje gegeven! Erg leuk. Over 2 weken brengen ze hun eerste CD uit, dus als het lukt ga ik naar de launch party! Overdag ben ik naar een mooi uitzichtspunt gegaan omde stad in 1x te zien ;-). Op de terugweg vroeg ik de weg aan een mevrouw die vervolgens een stuk met mij meeliep en mij van alles vertelde over de geschiedenis van de stad, architecten, fonteinen etc. Ik zei 'u weet wel veel van de stad' . Bleek ze een geschiedenis lerares aan de universiteit te zijn. Dus had ik meteen mijn rondleiding, puur door even de weg te vragen. Spaans spreken is zo'n enorm groot voordeel, de colombianen maken zo graag een praatje en zijn zo blij dat mensen zien dat er meer is in Colombia dan drugs en de FARC....En voor mij is het ook veel interessanter om met locals te praten dan met andere backpackers, zo kom je veel meer over het land en de gewoontes te weten. Het spaans is hier wel weer iets anders dan in Colombia, heb alweer veel nieuwe, typisch Colombiaanse woorden en uitdrukkingen geleerd. Inmiddels ben ik weer terug in Salento, mijn basisplek hier...een klein dorpje in de groene heuvels waar de mannen in poncho's en met cowboyhoeden op hun paarden door het dorp galopperen..en dat is dan niet voor de toeristen, zo zijn ze hier nog echt! Heb hier zoveel leuke mensen ontmoet, dat ik me helemaal thuisvoel. We zijn 'Tejo' gaan spelen. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Tejo_(sport). En ik heb gekookt voor iedereen en ik ben een dagje met een colombiaans vriendinnetje wezen winkelen in de stad Pereira.. Waardoor het hier nuvook meer 'leven' dan 'reizen' is, maar dat vind ik juist leuk. Soort van het locale leventje leiden..Behalve dan dat zij vaak 12 uur werken voor nog geen 10 euro per dag en ik hier in feite niks doe. Dat laatste bevalt me prima maar toch denk ik eraan om de komende tijd nog wat te gaan doen, ofwel werken in het barretje waar ik altijd kom,van 3 Australische boys, ofwel nog iets meer van Colombia zien. Een combinatie van beide plannen denk ik. Daaruit kunnen jullie dan ook meteen opmaken dat ik er nog niet aan toe ben om terug te komen. Dus grote kans dat ik mijn vlucht wederom uitstel...de komende dagen ga ik beslissen, maar het zou kunnen dat ik half april pas terugkom. Sorry voor de thuisblijvers, maar ach, ik ben er nou toch, dus nog even van profiteren, nietwaar!? Heel veel liefs! En vergeet niet mijn foto's te bekijken! Marije x

  • 01 Maart 2012 - 19:38

    Yvo:

    Ola lieve marij! Helemaal gelijk! Geniet zooo lang mogelijk, heerlijk toch!!! Erg leuk en weer lekker makend om te lezen hoor.....wie weet kom ik wel langs voor een talencursus ;-) dat handen en voeten werk is natuurlijk niets bij mij! Wel jammer uiteraard om je dan niet te zien de 16e, maar snap het compleet!! Enjoy succes met je beslissing en en dikke X

  • 01 Maart 2012 - 19:53

    Peter:

    Klinkt goed Marije, Ik ben benieuwd wat het wordt maar gok 5 pesos op je vlucht uitstellen :-)

    Groeten vanuit Marokko, Peter

  • 02 Maart 2012 - 06:58

    Carlijn:

    Klinkt goed! Ik ben super jaloers, al weer een week terug uit Lombok en mijn nieuwe trip alweer aan het plannen. haha. Geniet ervan zolang het kan. XXX

  • 02 Maart 2012 - 09:33

    Karen:

    Ha zus,

    De thuisblijvers redden het wel hoor... het is ongelooflijk te beseffen dat je al zo'n tijd weg bent en al zoveel hebt beleefd, want hier gaat de tijd razendsnel en gebeurt er knap weinig :-).

    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!

    K

  • 03 Maart 2012 - 12:04

    Maike:

    hahaha! ik denk dat wij jou maar moeten opzoeken ipv dat we gaan zitten wachten tot je weer een keer in NL komt opdagen. wat geweldig dat je zo aan het genieten bent. Ga zo door!!

  • 05 Maart 2012 - 08:43

    Aletta:

    Geniet van het mooie leven!

    XLet

  • 06 Maart 2012 - 21:11

    Sabine:

    Zolang wegblijven als je kan Marije! Het is hier helemaal niet zo leuk! Nou ja, wel leuk, maar niet zo leuk als op reis;-) Liefs!

  • 08 Maart 2012 - 13:12

    Barbara:

    He Mary, leuk om je verslagje weer te lezen. Groot gelijk dat je er nog even van geniet! X Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 30859

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: