Panama City 19 mei 2014 - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Marije G - WaarBenJij.nu Panama City 19 mei 2014 - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Marije G - WaarBenJij.nu

Panama City 19 mei 2014

Blijf op de hoogte en volg Marije

19 Mei 2014 | Panama, Panama-stad

Hi iedereen, hier weer even een verslagje vanuit Panama.

De werkzaamheden bestaan nog steeds uit het managen van voornamelijk het hostel deel van de school, boekingen bijhouden, gasten ontvangen, maar ook bedden verschonen etc. Maar ik heb mijn draai er een beetje in gevonden inmiddels. Sta rond 6.30/7 uur op en zet dan meteen koffie (gratis voor de gasten) en doe de handdoeken, lakens etc in de wasmachine. Het regenseizoen is begonnen dus ´s middags regent het 1 a 2 uurtjes. Dus doe ik de was zo vroeg mogelijk zodat het daarna nog in de zon kan drogen. Daarna even schoonmaken en achter de PC de emails en nieuwe boekingen checken etc. Betalingen zoals electriciteit en gas gaan via Western Union, 1x per maand. Dan ga ik naar dat kantoortje met de rekeningen en betaal ik cash. Hoe de sfeer verder is en wat ik doe naast mijn werk hangt sterk af van de gasten. Of er leuke gasten zijn om mee te koken, mee erop uit te gaan, of dat gasten op zichzelf zijn, wat dus wat saaier is voor mij.

Ik moet zeggen dat Panama City echt wel een leuke stad is: moderne skyline maar ook historisch, schattig deel, veel terrasjes, veel groen, lekker aan de zee. Geld komt van de inkomsten van het Panama kanaal (in 1999 overgedragen van USA aan Panama) en de vele banken en buitenlandse investeerders. Je kan hier alles eten, het is erg internationaal en met veel hippe bars. Vaak met fantastisch uitzicht over skyline en zee. Veel verse vis natuurlijk. Maar toch zijn er altijd nog dingen waaraan je kan zien dat het iets anders dan anders is. Bv Sushi met ketchup erop en mayo dressing erbij. Mojito is mijn drankje hier, heeeerlijk :-). Gisteren ontbeten in Casco Viejo (het oude centrum) en een ongelooflijke regenbui op onze kop gekregen. Heerlijk en grappig, lekker erin gedanst en gesprongen. Daarna zeiknat in de taxi, die vervolgens zigzag over de weg reed, omdat aan de zijkanten meer water naar beneden viel vanaf de daken van de huizen en palen, waardoor hij zijn auto soort van aan het wassen was terwijl hij ons naar huis reed.

Afgelopen vrijdag had ik officieel een dagje vrij en heb ik met een Oostenrijker , Daniel, een auto gehuurd en zijn we een dagje naar de andere kust gereden naar de andere kust, de Caribische kust, hier slechts een uurtje vandaan. Het stadje Portobelo. Zo genoemd door Columbus in 1502. Vroeger een heel belangrijke havenstad tijdens de spaanse bezetting, nu een ingeslapen vissersdorpje. Mooie route door de groene bergen/jungle en langs meren naar het noorden. De kust daar is ookheel anders. Hele andere sfeer en architectuur, echt caribisch. Incl flinke tropische bui natuurlijk.
Nog een paar weekjes en dan ga ik als het goed is naar de grotere locatie in Bocas del Toro (eilandje). Daar zijn meer studenten en valt dus ook meer te regelen, organiseren etc. Bovendien heb ik daar, i.t.t. hier, avonden en weekenden vrij om zelf te gaan snorkelen, dansen etc .

Ik ga weer even aan de slag.
Groetjes en geniet van het mooie weer in nederland!

  • 19 Mei 2014 - 16:35

    Joyce:

    Wow! wat is het daar mooi!
    zoen!

  • 19 Mei 2014 - 17:02

    Patrick:

    Het is goed om te horen dat ze daar ook zoveel pokke regen hebben als hier. Awel, ik dd'r ook aan kunnen wennen. Goed dat het goed gaat en dat het gezellig is. Is niet te hopen dat je op de nieuwe lokatie met meer studenten, ook meer was hebt, dat was niet echt de bedoeling denk ik.
    Greetz! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 30843

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: