Panama City verslag 2 - 18 april - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Marije G - WaarBenJij.nu Panama City verslag 2 - 18 april - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Marije G - WaarBenJij.nu

Panama City verslag 2 - 18 april

Blijf op de hoogte en volg Marije

18 April 2014 | Panama, Panama-stad

Hallo allen, even snel een verslagje vanuit Panama City. Zit hier nu bijna 2 weken en begin wel iets meer te wennen. Zowel aan het megahete zweterige weer, als aan het werk, de stad, de mensen etc.

Het hostel zit buiten de stad, in een hele mooie, groene upperclass wijk maar zonder cafeetjes, winkeljes etc. Dus als ik ergens heenwil is het met de taxi of bus. Maar dat kost bijna niks en is slechts een paar minuutjes. De ene kant op is naar een hele grote ' Mall' , de andere kant op naar zowel de oude als de nieuwe stad. (pittoreske huisjes en pleintjes versus hypermoderne wolkenkrabbers). Het hostel zelf is eigenlijk meer een familiehuis, slechts 4 kamers en max 11 personen. Het is ook heel rustig dus er zullen hier niet snel feestbeesten zitten. Lekker op tijd naar bed (voor 23u) en om 7u zit ik vaak alweer achter de computer om de boekingen te bekijken en te bevestigen etc. Vanochtend vroeg opgestaan omdat er een aantal gasten om 5u vertrokken met de taxi.

Het werk zelf is nog wat saai, natuurlijk leuke momenten met de gasten maar ook de was te doen , de bedden te verschonen etc. Niet echt waarvoor ik hierheen ben gekomen en dat was ook geen onderdeel van de originele vacature. En ik ben de enige, dus ook 7 dagen bezig. Maar als er op een dag geen gasten arriveren, zoals bv vandaag en morgen, kan ik gewoon erop uit, zometeen bv om boodschappen te doen en later vandaag misschien weer wat sightseeing met gasten.

Al aantal leuke spontane avonden gehad met de gasten. Zoals afgelopen dinsdagavond, toen gingen we met zn 5-en naar het oude centrum, even een cocktailtje drinken en wat eten, kwamen we toevallig bij een gratis openlucht concert terecht aan de zee met de skyline op de achtergrond. Het publiek kreeg emmer en stokje om mee te drummen, heel leuk! Iedereen aan het dansen en drummen, gezellig!

Dag erop met een duits meisjes die hier spaanse les volgt de metro genomen naar het moderne deel. De metro is hier pas sinds 2 weken en is de komende 3 maanden gratis zodat de mensen kunnen wennen aan het gebruik van de metro (ipv de bus). Heel modern centrum met heel veel leuke/mooie hotels, restaurantjes etc.
Gisteravond zijn we weer die kant op gegaan voor een drankje in het superhippe Hardrock Hotel en een spontaan etentje met Italianen.

Morgen gaan we met z'n 5-en naar Isla Taboga, een eilandje hier vlakbij) voor een dagje strand.

Dus tot nu toe een mooie mix van werken met genoeg tijd om ook te genieten en de stad te leren kennen. Hoe lang ik hier blijf en of ik hierna naar een andere locatie wil/kan is nog even onduidelijk, maar we zien wel, ik probeer maar net als de latino's met de dag te leven en te kijken wat gaat komen.

Heel veel liefs en fijn Paasweekend allemaal!

• 18 April 2014 - 19:47

Aletta:

Inderdaad goede mix. Klinkt gezellig en je begint al aan t tempo te wennen haha. Jij ook fijne Paasdagen. XLet

• 18 April 2014 - 22:06

Hugo Cohen:

Heb net een bericht gestuurd. Maar twijfel of het bij jou terecht is gekomen.
    Liefs, Hugo

• 18 April 2014 - 22:19

Hugo Cohen:

Zie nu al dat het niet is aangekomen. Moet ook nog even wennen aan mijn nieuwe smartfoon.
    ja ja de ouwe gaat met z'n tijd mee. Ik dacht dat jij daar de manager was Blijkbaar ben je ook de Assepoester. Enfin in het echte sprookje was Assepoester ook een heel mooi meisje!
    Fijn te lezen dat je wel naar je zin hebt. Hoewel het woord verveel er toch ook in voor kwam.
    Houd je haaks en carpe diem.
    Lieve groet vanuit hier. Hugo

• 18 April 2014 - 22:44

Marije:

Hee huug! Haha ze komen aan hoor, alles okee hier komt goed, geen enkele baan is perfect toch? Zit tenminste in een heeeel andere omgeving! Liefs

• 19 April 2014 - 05:01

Alex:

Fijn om te lezen dat je begint te wennen en dat je ook wat gezelligheid hebt!
    Wij wensen je nog heel veel plezier!
    Wij gaan zo maar onze koffers inpakken, het zit weer op :-(
    Dikke kus en knuffel van ons xxx

• 22 April 2014 - 10:01

Hans Cornet:

Hoi Marije,
    Dank voor je leuke updates! Het is leuk te weten hoe het, in het verre Panama, met je gaat. Liefs,
    Hans

• 22 April 2014 - 15:34

Patrick:

LOL, sinds twee weken een metro. Maar dan wel de komende 3 maanden gratis! Das dan wel weer mee genomen. Tja thuis doe je ook de was, een paar handdoeken extra zal ook niet zo'n punt zijn denk ik. En over was gesproken, onze siemens draait ook overuren. ;-p
    Dag Assepoester, x.
    Pat.