Colombia: Salento en Cali - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Marije G - WaarBenJij.nu Colombia: Salento en Cali - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Marije G - WaarBenJij.nu

Colombia: Salento en Cali

Blijf op de hoogte en volg Marije

21 Juni 2014 | Colombia, Medellín

Hoog tijd voor weer een verslagje. Dit keer vanuit mijn geliefde Colombia. Zoals in het vorige verslag aangegeven ben ik na een teleurstellende tijd in Panama naar Colombia vertrokken. De eerste bestemming was Salento: 'mijn' dorpje hier, waar ik in 2012 3 maanden heb gewoond en waar ik daarna ook nog 2x terug ben geweest om vrienden op te zoeken. Dit keer viel helaas wat tegen. het was erg rustig, weinig toeristen en een aantal van mijn vrienden daar waren er net op dat moment niet, dus weinig te doen. Ik verbleef een paar dagen in het huis van Andres z'n familie, dat was wel erg leuk, het ' locale' leven meemaken in zo'n huis met de hele familie (ooms, tantes, nichtje, oma), de locale gerechten eten en ijskoud bergwater als douche (brrrrr). Maar fijn om in een bergklimaat te zijn, met lekker weer overdag en wat koeler in de avonden. Kon ik eindelijk weer eens jeans en lange mouwen aan na 2 maanden zweten in het snikhete Panama.
Na 5 nachten daar ben ik met de bus in 4uur naar Cali gegaan, de hoofdstad van de salsa, in het zuidwesten van Colombia. Daar zocht ik een vriend op die daar in een hostel werkt en in dat hostel verbleef ik natuurlijk ook. Erg gezellig, leuke mensen en Cali verrassend aangename stad, veilig, alles op loopafstand, leuke cafeetjes, pleintjes, terrasjes, veel groen en mooie uitzichten over de vallei (Valle de Cauca) en de bergen. En wat een feest en sfeer rondom de voetbalwedstrijden van Colombia! Na de wedstrijd tegen Ivoorkust ging iedereen de straat op en met bloem gooien en schuim spuiten. Apart maar dat is hoe ze het hier vieren (zie foto's). Vandaag las ik wel dat er blijkbaar die dag in Cali een 14jarig meisje is omgekomen. Dus nu hebben ze een wet toegepast voor de volgende wedstrijd in Bogota en Cali, dat er die dag niet gedronken mag worden, omdat er helaas door drank ook doden vallen tijdens de vieringen...
Maar ik ben inmiddels in Medellin sinds gisterochtend. In een super appartement met dakterras en uitzicht over stad en bergen. En heet water yeah! Dat is eindelijk weer lekker douchen

  • 23 Juni 2014 - 09:10

    Hugo:

    Lieve Marije,
    Staat je goed zo, witgrijze lok in je haar.
    Uit je eerdere reisverslagen had ik toch niet direct begrepen dat je daar zo teleurgesteld was zoals je ons nu schrijft.
    Kennelijk heb je het positieve sterker belicht dan de keerzijde.
    Hoop da je nu wel een hele fijne tijd hebt. (dat hoop ik eigenlijk altijd)
    Have fun en veel liefs,
    Hugo

  • 23 Juni 2014 - 10:54

    Suus:

    he rijtje,

    Fijn dat je het weer wat leuker hebt!! geniet ervan daar en hopelijk ga je nog veel meer mooie dingen meemaken. Maar dat zal wel.

    Dikke kus van mij en Dex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 1940
Totaal aantal bezoekers 30861

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: