Eerste week van de rondreis - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marije G - WaarBenJij.nu Eerste week van de rondreis - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marije G - WaarBenJij.nu

Eerste week van de rondreis

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

27 Februari 2009 | Nicaragua, Granada

hola todos,

Daar ben ik weer. Dit keer vanuit Nicaragua! De afgelopen 8 dagen heb ik 3 landen doorkruist: Guatemala, Honduras, Nicaragua...Het is af en toe wat afzien, want ondanks dat het kleine landjes zijn, is de reistijd erg lang...De groep is erg leuk. Er zijn 2 vriendinnen uit Canada, een broer en zus uit Canada, een meisje uit Texas, 2 vriendinnen uit Frankrijk/Oostenrijk, een vrouw uit Wales, een argentijn van 21, de amerikaanse tourleidster van 25 en ik. Gezellige groep en dat is belangrijk!
De eerst reisdag was van Antiga, Guatemala naar Copan, Honduras. Daar bleven we 1 nachtje om Maya ruines te zien. Erg mooi en indrukwekkend, vooral omdat we de enige bezoekers waren...dus mooie indruk gekregen.
De volgende dag meteen weer 8 uur lang in de meest aparte bussen op pad naar de kust van Honduras om vervolgens met een kleine ferry over een wilde caribische zee naar Utila eiland te gaan (gevolg, veel zieken...). Op dit eiland hing een echte caribische sfeer met veel reggaemuziek. Ik heb er paardgereden en gesnorkeld, echt heel mooi daar. Duiken ging uiteindelijk niet door, dat kan nog in Panama als ik wil.
Na 2 lange reisdagen zijn we eergister hier in Granada, Nicaragua aangekomen. Echt die bussen hier, alleen dat is al een avontuur, laat staan de grens oversteken...En elke paar dagen geld wisselen want ze hebben hier natuurijk overal ander geld...Quetzals, Limpares, Cordobas.... Dit is een heel leuk stadje aan een groot meer en omgeven door vulkanen. Gisteren zijn we op excursie naar een actieve vulkaan geweest, voor, rond en na zonssondergang. Erg mooi en indrukwekkend, hiervoor wilde ik deze reis doen!!! Morgen gaan we weer verder, via een paar uuurtjes aan het strand van de Pacifische kust naar een vulkanisch eiland in een meer: Ometepe. Het is dus allemaal geweldig, al blijf ik alles en iedereen in ' mijn' Peru missen!!
Heel veel groetjes uit een heerlijk zonnig en warm Nicaragua!!! Fijn weekend allemaal! Marije

  • 27 Februari 2009 - 15:18

    Hans:

    Ola Marije,

    Wow wat een hoop maak jij weer mee in de afgelopen week! Geweldig lijkt me dat om een actieve vulkaan te bezoeken bij zonsondergang. Dat moeten wel mooie foto's geworden zijn. Leuk ook dat je reisgezelschap zo internationaal is. Is de broer van die zus uit Canada een leuke vent? Hier is het weer eens druilerig, grijs en nat. Dus blijf maar lekker genieten van je trip. Groetjes, Hans

  • 27 Februari 2009 - 15:48

    Dirk:

    Beste Marije,
    Ik sluit me helemaal bij Hans aan, blijf maar lekker daar, want van het weer hier word je niet vrolijk. Vond jij Nicaragua ook zo mooi? Heb ooit overwogen om me daar te vestigen. Aardige mensen en super klimaat...Tot de 3Daagse dan maar om er iets banaals aan toe te voegen. Daar hebben wij hiermee van doen. Al 6 inzendingen voor In The Picture. Zou een Niicaraguaanse fotohandleaar niet een goed idee hebben?

  • 28 Februari 2009 - 07:32

    Leen:

    Hallo Marije,
    Het is echt afzien daar. Leuk dat je zo'n geweldige groep hebt getroffen. Zit er nog een leuke bink bij?
    De foto van Utila eiland voor die zeilboten heb je zeker voor mij gemaakt! Even de ogen uitsteken want hier zijn alle boten in winterslaap.
    Groet, Leen

  • 28 Februari 2009 - 08:58

    Anja:

    Als ik om me heen kijk zie ik grijzige mist en het is stil, ongewoon stil alsof er elk moment iets kan gaan gebeuren... het zou toch niet... dat opeens vandaag de vulkaan echt actief wordt?? Er valt ook wat neerslag, het is alleen waterig, geen gruizig stof. De zonsopgang is helaas verborgen vandaag. Aan de overkant zie ik een indrukwekkende bergwand, erg steil, echt verticaal, en er zijn wat holtes in de bruine steen uitgesleten of uitgehakt, lijkt het wel. Rondom die holtes zitten een soort witte kaders. Een exotisch soort vogel vliegt af en aan. Aan de andere kant tuur ik over kale takken, mistige groene verten daarachter. Met uitstekende hoge grijze toppen -hoge gebergtes?
    Ik hoor wat gerommel, gemurmel, een piep...
    De vulkaan???
    *PATS*
    Het is gerommel en een huiltje van mijn dochtertje dat me uit mijn gemijmer haalt. Ik zie plots weer gewoon het Erasmuspark en de bebouwing erbovenuitsteken, richting Amsterdamse binnenstad. Aan de achterkant van onze woning is de stilte ook verbroken, overburen zetten de bierkratjes van de afgelopen nacht op hun witgeschilderde balkon. Het zijn duiven en de verwilderde groene ara's (toch exotisch) die rond de binnentuin fladderen en scharrelen.
    Hum... geen vulkaan die brult maar tijd om Vera eten te geven!
    :) Xx!

  • 28 Februari 2009 - 09:47

    Jody:

    Lieve Marije,
    Wat een avonturen allemaal, ziet er geweldig uit!! Heel veel plezier nog, lekker blijven genieten!! Veel liefs, Jo en Chris

  • 02 Maart 2009 - 06:06

    Suus:

    He marijtje,

    Wat klinkt dat allemaal weer goed, je maakt mijn maandagochtend op kantoor een stuk gezelliger zo! Geniet er nog maar lekker van en dan hoop ik je snel weer live te horen met al die mooie verhalen!

    Dikke kus!

    Suus

  • 02 Maart 2009 - 07:52

    Let:

    Hi,

    Het klinkt en ziet er super gaaf uit!
    Wat gaat de tijd toch snel. Ik herinner me als de dag van gisteren onze lunch :-)
    Geniert er nog volop van.

    Nog 4 dagen werken en dan twee weken wintersport.

    Dikke kus en knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 30860

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: