Een week vol adrenaline en avontuur! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Marije G - WaarBenJij.nu Een week vol adrenaline en avontuur! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Marije G - WaarBenJij.nu

Een week vol adrenaline en avontuur!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

05 Maart 2009 | Costa Rica, Fortuna

Hai allemaal,
Vanuit een zeer grijs en regenachtig la Fortuna komt nu hetvolgende bericht. Het is het droge seizoen in midden-amerika maar blijkbaar is het in dit gebied eigenlijk altijd regenachtig.
Jammer, want hier ligt de meest actieve vulkaan van centraal-amerika..de Arenal, die je ´s avonds lava kan zien spugen! Maar helaas, dat gaan wij dus niet zien...
Maar goed, even terug in de tijd...want een paar dagen geleden zaten we nog op heel mooi eilandje in een groot meer in Nicaragua. Het eilandje Ometepe bestaat uit 2 vulkanen..erg mooi!!! Het meer is zo groot en wild dat het wel een zee lijkt. We zaten in een mooi hotel maar wel afgesloten van de buitenwereld, geen internet, geen telefoon etc! Het water was zo wild dat het hele strand daar was weggespoeld. Maar het was wel heerlijk weer, erg warm en strakblauwe lucht. Eén van de mogelijkheden om daar te doen overdag was een brommer huren. Nou ja, ze noemden het motorbike en dat bleek het ook wel te zijn eigenlijk. Dus moest ik even oefenen met schakelen voordat we weg konden rijden. En dan ook nog eens op een weg die bestond uit kuilen, stenen, zand, hobbels.....
Maar ik ben gek op scooters huren op vakantie dus ik had reisgenote Lynn overtuigd om achterop te gaan en daar gingen we dan: lekker een dagje over het eiland te touren. Het was erg leuk want je ziet een hoop, het is met die wegen ook nog eens redelijk avontuurlijk en bovendien voel je die hitte niet zo erg op de motorbike...
Na 2 nachten op dit eiland gingen we weer op pad naar Costa Rica..een reis van 12 uur!! Niet dat het ver is, maar ja: 45 min van het hotel naar de boot, een uur op de boot, vervolgens een taxi naar het busstation, de bus naar de grens, bij de grens zo'n 2 uur in de rij (!) voor een stempeltje en toegang tot Costa Rica en daarna nog de bus naar Monteverde........Monteverde is een heel erg mooi gelegen stadje in de bergen en in het nevelwoud. Op weg daarnaartoe (wederom hobbeldehobbel) erg mooie uitzichten over heuvels met op de achtergrond de pacific kust. In Monteverde zelf was het koud, regenachtig en veel wind, want het ligt hoog en in het nevelwoud. Hier zijn we 'boven' het nevelwoud gegaan, dmv een zogenaamde skywalk in de ochtend (hangbruggen boven de bomen) en ' zip-lining' in de middag. Daar werd je aan een kabel geklikt en kon je zo honderden meters aan een kabeltje naar de overkant van de vallei zweven...Supergaaf!!! Niet voor mensen met hoogtevrees ;-). Daarna was het tijd voor de zogenaamde Tarzan sprong. Wederom uiteraard aan een kabel sprong je van een platform hoog in een boom om vervolgens heen en weer te slingeren tussen de bomen. Wow, wow, wow! Ik heb hier een leuk filmpje van maar dat laat ik terug in NL wel zien!
Gisteren kwamen we aan in La Fortuna, niet zo ver van Monteverde. Omdat het dus nog koud en regenachtig was (nou ja koud, ik denk zo'n 15 graden, koud voor ons), zijn we 's avonds naar Hot Springs gegaan, heerlijk! En vandaag deed iedereen wat anders. Ik ben nu heel trots op mezelf want ik ben vandaag wezen abseilen van watervallen!!!!! Ook weer echt helemaal geweldig! We krijgen straks een CD met foto's dus zal vandaag of morgen het bewijs online zetten! Morgen gaan we trouwens naar San Jose, waar deze reis eindigt. Dan heb ik 4 dagen ' vrij' voordat ik aan de laatste etappe begin, de rondreis ' Panama Experience'....
Nou, ik ga even een warme chocola drinken met de Zweed David....tot schrijfs allemaal!!!!
Muchos besitos, Marije

  • 06 Maart 2009 - 05:59

    Suusdoes:

    He Marijtje.... en ook mijn vrijdagochtend maak je zo weer goed. Het lijkt hier vandaag weer eens niet zo heel grijs te worden maar het is pas 8 uur dus het zal wel weer omslaan in regen!!! ;-(

    Geniet nog effe in Panama volgens mij wilde je daar erg graag heen.

    Volgende week vrijdag ga ik met Miertje eten in Utrecht en dan nemen we een drankje op je!

    Dikke kus Suus

  • 06 Maart 2009 - 06:51

    Gerko:

    Hoi Marije,
    Wat ben jij stoer! En lekker scheuren op een opgevoerde Zundapp (of zoiets)! Wel vervelend dat het maar 15 graden is.... aardig hoor!
    Veel plezier met de rondreis alvast!

  • 06 Maart 2009 - 07:01

    Harm:

    Wow, wat een gaaf verhaal, zeker adrenaline filled! :)

    Hier gaat alles goed in NL, heel erg bedankt dat ik in je huisje mag zitten, het bevalt me erg goed.

    Tot snel en geniet er nog van!

    Harm

  • 06 Maart 2009 - 07:05

    Alex:

    He Marije,
    En wederom een avontuurlijke reis, genieten voor je!
    Ik mail je na het weekend op je prive mail, dan hoor je waarom je niets van mij hebt gehoord.
    Dikke kus en liefs,
    Alex.

  • 06 Maart 2009 - 07:07

    David:

    Mooie foto's! en wat een leuke verhalen allemaal. Klinkt ook gezellig: De tarzan jump, het zipkoord, abseilen. Je leven hangt aan een draadje daar!

    Liefs van Pappa David-aan-het-werk met zijn vrouwtje en kindje thuis :-)

  • 06 Maart 2009 - 07:26

    Joyce:

    nou daar zitten we dan weer in het saaie NL, blijf leuke berichtjes sturen, dat houdt ons jaloers!

    zoen!

  • 06 Maart 2009 - 07:48

    Petra :

    Hoi Marije,

    Coole foto: jij op de motorbike!

    Succes en veel plezier met je laatste etappe!

    Liefs,
    Petra

  • 06 Maart 2009 - 09:00

    Hans:

    Ola Marije,

    Wat een leuke helm heb je op! Geimporteerd uit Duitsland? Blijf genieten daar. Groeten Hans

  • 06 Maart 2009 - 09:21

    Marije:

    Ha Marije,

    Wat een coole verhalen! Zou graag even mijn ogen dichtdoen en ze weer opendoen bij jou (via teletijdmachine van Professor Barrabas?), maar das waarschijnlijk niet zo handig met mijn dikke buik :)

    Geniet, geniet en ik stuur je snel een langere reactie via de mail!

    xx-marije

  • 06 Maart 2009 - 17:41

    Yvo:

    Hee Stoere Marije!!
    Wat een gave trip zeg, echt cool zo te lezen! Ik ben des te nieuwsgieriger naar al je foto´s en je filmpje! Geniet er nog lekker van, want voor je het weet zit je weer in credit-crisis-NL :-)
    Enjoy!!!
    Liefs, Yvo

  • 07 Maart 2009 - 07:11

    Mingrid:

    Erg leuk allemaal Marije! Geniet er van!
    groetjes uit grijs Limburg!

  • 08 Maart 2009 - 12:11

    JOHN En Margreet:

    HOI MARIJE,,
    Ik had niet verwacht dat je dit allemaal zou durven, klasse!!. Geniet er nog even van.
    John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 30882

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: