strand en wildlife - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Marije G - WaarBenJij.nu strand en wildlife - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Marije G - WaarBenJij.nu

strand en wildlife

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

12 Maart 2009 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hola todos,

Hier even een korte update. kort, want de afgelopen week niet heel veel spannends meegemaakt.
Na de regen en kou in de bergen, gingen we met de groep afgelopen vrijdag weer terug naar San Jose. Daar was het tijd voor afscheid van iedereen...Althans bijna van iedereen want zaterdag vertrok ik met de 2 Canadese meiden naar de Pacifische kust, omdat het daar heet en zonnig zou zijn. We gingen naar Manuel Antonio National Park, zo'n 4 uur met de bus. We sliepen daar in een backpackers hostel. Het national park was erg mooi, eindelijk zagen we dan de wildlife waar Costa Rica zo beroemd om is: heel veel apen in de bomen, vlinders, iguana's, etc. In het park waren een paar hele mooie Bounty strandjes, waar je niet werd lastig gevallen door mensen die wat willen verkopen. Daar hebben we lekker de hele zondag gelegen. In de schaduw van de palmbomen, want in de zon was het veel en veel te heet...
De volgende dag ontmoetten we ook Lynn weer van de reis en zijn we nog een dagje naar het publieke strand gegaan, ook niet verkeerd hoor! Die namiddag heb ik alleen de bus weer teruggepakt want het was tijd om kennis te maken met de groep voor mijn 2e en laatste rondreis ' Panama Experience.' De nieuwe groep is wel okee, maar de vorige was leuker, vooral omdat er meer mensen van mijn leeftijd bij waren. Nu zijn er 2 meiden die al anderhalve maand samen reizen en van de 1 is daar nu een vriendin bijgekomen. Voor de rest 2 60+ stellen en een heel irritante man uit Florida van een jaar of 50. Echt zo'n irritante doorsnee amerikaan, die alleen zn eigen verhalen interessant vindt en niks van de wereld weet..we ergeren ons nu al en proberen hem een beetje te mijden..
Dus ik ben vooral met die 3 meiden, die iets jonger zijn, maar aangezien iedereen me 27 of 28 schat valt dat verschil ook wel weer mee, haha!
We zijn nu inmiddels weer aan de caraibische kust en er hangt hier dan ook een echt caribisch sfeertje, vooral veel reggae en veel afro's..heel anders dus dan de andere kust en het binnenland.
Vanochtend zijn we hier naar een klein national park geweest..wederom aapjes en dit keer ook alligators...
Vanmiddag gingen zij ook nog ergens heen maar ben ik lekker alleen hier rondgaan lopen...even naar het strand geweest en daarna lekker in de hangmat in het hotel gaan chillen... Morgen ga ik eindelijk weer surfen...de eerste keer sinds Peru dat er genoeg golfen zijn..nou ja surfen..het wordt naturlijk wederom een lesje en als het dan nog steeds goed gaat dan ga ik in de volgende plek, in Panama weer.
Tot de volgende update!
gr, Marije

• 13 Maart 2009 - 06:50

Joyce:

kijk kijk dat zijn de verhalen! op het strand liggen, chillen in een hangmat :-)

geniet!

dikke zoen!

• 13 Maart 2009 - 07:19

Harm:

Surf's up! veel plezier Marij! :)

• 13 Maart 2009 - 08:18

Suus:

He Marijtje,

Ik ben nog steeds niet jaloers...;-(
    Je laatste reis gaat nu ehct beginnen!! Ben erg benieuwd hoe je Panama vind, dat was volgens mij een doel op zich, toch?
    Vananavond ga ik met Miertje eten in Utrecht, we zullen je wel missen hoor!

Dikke kus Suus

• 13 Maart 2009 - 08:19

Barbara :

Hi Marije,

Dat klinkt goed! Heel veel plezier en succes met je reis naar Panama!

X Barbara

• 13 Maart 2009 - 09:10

Erik:

niet heel veel spannends meegemaakt...Ruilen?
    Bijna weer terug zusje? Ik ga Mayerhofen op de kop zetten, spreek je als ik terug ben!
    kus

• 13 Maart 2009 - 09:14

Mingrid:

Dat klinkt allemaal weer erg saai Marije, hoe houd je het vol ;-)
    Veel plezier en tot over een paar weekjes! Ming

• 13 Maart 2009 - 09:31

Hans:

Hi Marije,

Doe je wel voorzichtig daar: op het strand rondhangen, surfen en in een hangmat liggen. Heel gevaarlijk allemaal.Pas op dat je niet te veel reggae danst en je haar de afrolook gaat krijgen!
    Hier in Nederland is het wel gevaarlijk geworden. Gisteren moest half Adam ZO (Ikea en Arena boulevard) afgezet worden vanwege terreurdreiging. Kortom neem nog een cocktail, ga liggen in je hangmat en geniet van je momenten. Veel plezier, Hans

• 14 Maart 2009 - 09:12

Yvo:

Hee!!! Klinkt wederom super, wat een schatten zeg die aapjes en een superstrand! Geniet van je laatste reis en ben erg benieuwd wat je daarvan gaat vinden! See you soon!
    X