Week 2 en 3 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marije G - WaarBenJij.nu Week 2 en 3 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marije G - WaarBenJij.nu

Week 2 en 3

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

21 November 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo iedereen! Eindelijk neem ik weer even de tijd om wat te schrijven op het blog. De dagen vliegen voorbij. Momenteel ben ik bij mijn broer in Buenos Aires. Heerlijk om weer even in een grote, moderne stad te zijn, met ontzettend leuke terrasjes, barretjes, mooie parken en gezellige pleintjes. Een stad met een lekker sfeertje! En natuurlijk ook hier zon en 25-30 graden! Het enige balen is dat ik vorige week donderdag mijn knie heb verrekt en ik nu niet goed kan lopen. Op het moment dat het gebeurde deed het even pijn , maar verder gaf ik er niet zoveel aandacht aan. Die avond stapte ik het vliegtuig in naar Lima, Santiago en Buenos Aires. Die vluchten waren verschrikkelijk want toen begon mijn knie ontzettend pijn te doen, waarschijnlijk omdat ik lang in 1 houding zat met de knie gebogen. In BA dus maar met Erik naar het ziekenhuis gegaan. Dat was op zich ook al een ervaring, want ze laten iedereen zooo lang wachten op de gang en vervolgens kom je erachter dat ze met zn 4en in een kamertje gewoon een beetje aan het hangen/kletsen zijn. pfff. Maar goed, er hebben dus 3 specialisten naar mijn knie gekeken, met als conclusie dat er iets met mijn binnenste kniebanden is en dat ik deze zeker 3 weken niet mag bewegen. Heb dus een brace gekregen helemaal van mijn lies tot aan mijn enkel. Moet eerlijk zeggen dat ik deze niet continue om heb hoor, want dat is veel te vermoeiend, ik moet hier in de stad toch wel wat kunnen rondwandelen. Alle plannen van fietsen en skaten door de stad zijn sowieso nu al in het water gevalen :-(. De laatste dagen in Zorritos ben ik begonnen met fotografieles en een engelse les geven aan de kids. Daar ga ik a.s. weekend mee verder, want donderdag a.s. vlieg ik weer terug naar Peru. Ook ben ik nog een paar dagen in Huanchaco geweest, het plaatsje waar ik in 2009 was voor FairMail. Erg leuk om iedereen daar weer te zien en leuk om te merken dat ik door veel mensen nog wordt herkend. Heb daar 2 surflessen genomen en ik moet zeggen dat het erg goed ging en ik al alleen een paar golven kon'surfen'. Echter, bij het afstappen van de plank bij de laatste golf vlakbij het strand, heb ik dus mijn knie verrekt. Voorlopig dus niet meer surfen of salsadansen en dat is nou allemaal net zo leuk. Maar goed, als ik terug ben in Zorritos ga ik eens kijken hoe lang ik daar nog blijf en wanneer ik verder ga reizen. Voor degenen die niet op Facebook zitten, heb ik een collectie van de foto's geplaatst op

Veel liefs!
Marije

• 21 November 2011 - 17:23

Mirjam:

Hee Marijtje, wat een pech, net in BA, zeg...3 weken niet lopen, maar dan kun je ook niks kopen, lekker laten verwennen zegt de Sint, dan komt het wel goed lief kind, heerlijk om te horen van het weer, maar ajb niet keer op keer, hier in nederland is het koud en grauw, dus geniet maar lekker vrouw, straks dus weer terug naar peroe, maar niet meer op die surfplank, Moe! Lekker rustig aan, zegt de Sint, en denk nou maar lekker aan je zelf, kind. Hier eten we pepernoten en marsepein maar jij hebt Peru, zon en dat is fijn, dus geniet zoveel je kan, voordat je weet vlieg je weer terug naar Amsterdam!!Wie wie weet vind je je prins op een surfboard, of wat je daar allemaal nog scoort? Anyway, de Sint zegt zet 'm op, ongeacht de knie, lukt het jou wel mop! Heb veel plezier en lol en schrijf verslagen vol!!!
    Dikke kus van de Sint

• 21 November 2011 - 18:56

Tini:

leuke verslagen en om je zo te kunnen volgen. Beterschap met je knie! zodat je snel weer kunt doen wat je wilt.
    Groetjes!

• 21 November 2011 - 20:50

Peter Den Hond:

He Marije,

Dank voor je up-date. Wat shit van je knie zeg! Balehhhhhh. Mmmmm, hopelijk laat de knie jou minder lang wachten dan de doktoren en is het snel weer beter.

Succes en groeten vanaf de Margriet winterfair! Peter

• 22 November 2011 - 06:06

M&Y:

Ola Lieve Marij!! Eindelijk weer online en in de gelegenheid te kijken hoe het met je gaat, was zo nieuwsgierig! Poor you, wat balen van je knie zeg, hopelijk wordt die snel weer als vanouds en dans je weer de sterren van de hemel. Wat fijn dat je zo warm onthaald bent in Peru, maar dat kan natuurlijk ook niet anders! Wij zitten inmiddels op Zanzibar, de afsluiter van onze trip is nu dan toch echt begonnen, snik! Wel erg mooi hier, parelblauwe zee en witte stranden, hoe vervelend ook, kortom we vermaken ons nog wel eventjes voordat we de grauwe grijze luchten van ons kikkerlandje weer gaan opzoeken. Enjoy en zet hem op met je project, we kijken uit naar je volgende verhaal! Hasta Luego en dikke kus! M&Y

• 22 November 2011 - 07:55

Let:

Hi Marij,

Wat balen! Kennen ze daar geen degelijke bagagedragers :-) Gelukkig zijn er veel terrasjes en barretjes en een heerlijk zonnetje! Je knie tijdig rustgeven en van de omgeving en mensen genieten. Enjoy.

XLet

• 22 November 2011 - 08:12

Sangeeta:

Jeetje Marij, wat balen van je knie!!! Gevaarlijk, dat surfen..... En dan zo'n brace....lekker in die hitte; waar ik erg jaloers op ben! Heerlijk! En wat gaat de tijd snel. Alweer in BA geweest en weer bijna terug naar Peru. Ben benieuwd hoe je je reis verder gaat indelen. Ik ga maar weer aan de arbeid; drukke tijden en als ik naar buiten kijk is het grauw en grijs......Maarjaaaaa; ook dat heeft wel weer iets speciaals, de donkere dagen..... Zet maar lekker veel zonnige foto's op FB, dan geniet ik een beetje mee.
    Dikke X

• 22 November 2011 - 14:01

Eveline:

Hi Chica,
    wat vervelend van je knie, voorzichtig aan en voor de rest lekker genieten van BA! en alvast een goede terugvlucht naar Peru donderdag!
    Dikke kus Eef

• 24 November 2011 - 13:15

Nicole:

Hey meis,

Wat een pech met je knie! Hopelijk ben je snel je pijn kwijt en weer mobiel!
    Superleuk om weer even wat over je belevenissen te lezen!
    Have fun en take care!

Groet vanuit een grijs NL,
    Nik

• 24 November 2011 - 18:13

Ming:

Hé Marije!
    Had je verslag al gelezen, maar heb nu ook je foto's bewonderd.
    Wat een pech weer met je knie! Hopelijk gaat het snel beter.
    Have fun daar! Ming