De jungle - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Marije G - WaarBenJij.nu De jungle - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Marije G - WaarBenJij.nu

De jungle

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

24 December 2011 | Peru, Huanchaco

Ten eerste iedereen hele fijne kerstdagen gewenst en alvast de , wensen voor 2012. Vandaag is het eigenlijk de enige kerstdag die ze hebben, men gaat hier om middernacht pas eten..ik moet dus nog even volhouden. Ik eet bij Berry en Milagros en de familie van Milagros. Verder niet echt veel kerstgevoel, is toch een beetje raar, kerst in de zon en warmte ;-).
De afgelopen 2 weken heb ik in het Amazone gebied van Peru doorgebracht, wat een geweldige ervaring! Samen met een stel uit Londen begonnen we aan de reis: 18 uur in de bus van Trujillo naar Tarapoto (4 films gezien), daarna 4 uur in een auto door de bergen zigzaggend en daarna omlaag het amazonegebied in naar Yurismagua. Dat is een erg klein dorpje, maar met een kleurrijke, levendige markt. Hiervandaan vertrekken de cargoboten naar Iquitos, een grote stad midden in de jungle die alleen per vliegtuig of boot bereikbaar is, niet over land. We kochten een hangmat en een tupperwarebakje..en zochten een plekje op de boot. Klinkt romantisch,maar in de praktijk bleek het 1 grote warboel en drukte aan hangmatten te zijn (zie foto's). Maar wat een geweldige ervaring...de boot zelf, de uitzichten over de rivier en de kustlijn, zoetwaterdolfijnen die uit het water opduiken, de kindertjes uit de jungle dorpjes die naar de boot rennen als deze aanlegt, om vers fruit te verkopen. De gigantische hoeveelheden bananen die aan boord kwamen, de fantastisch heldere sterrenhemel, de Peruanen op de boot die engels met ons wilde oefenen, de bel die steeds ging als we weer met ons tupperware bakje een dek naar beneden mochten om eten te halen...onvergetelijk en heel indrukwekkend. De reis van 48 uur was daardoor niet zo saai als ik van tevoren had gedacht. Slapen in een hangmat is alleen niet zo heel lekker ;-). Iquitos is een drukke stad, met veel verkeer, maar ook hele mooie uitzichten op de rivieren en jungle eromheen. Mooie markt bezocht en lekker gegeten. De jungle tour van 3 dagen was erg toeristisch, maar toch wel spinnen, slangen, piranhas en mooie natuur gezien..en helaas ook erg veel muggen...die je zelfs met anti-muggenspul en lange mouwen aan gewoon blijven steken bah...Heb nog veel meer verhalen, maar wil het voor de thuisblijvers een beetje kort maar krachtig proberen te houden. Zie mijn foto's op https://picasaweb.google.com/Marijeontour/ZuidAmerika2011 voor de indrukken.

Ben nu in Huanchaco voor kerst en vertrek maandag weer naar Zorritos voor de surfschool.

Heel veel liefs en maak er mooie feestdagen van!
Marije x

  • 27 December 2011 - 08:16

    Yvo:

    Hee Marije, Super zeg, geweldig! Ik hou me maar al te graag aanbevolen voor het uitgebreide reisverslag! Lekker genoten van de Kerst? Je zit nu vast weer lekker hobbelend in de bus of iets dergelijks, hele goede reis en maak er met zijn allen een knallende afsluiter van 2011 van! Veel geluk in 2012! Enjoy en X

  • 27 December 2011 - 08:23

    Yvo:

    Net even foto's gekeken, wat een superfoto's! Prachtige slangen, bijpassende gele nagellak (haha), die hangmatjes geweldig, heerlijke chaos, I LOVE THE JUNGLE. Ennuh fijn te weten dat ook jij de muggen niet van je af kon slaan, dacht al even dat het aan mij lag......nou helemaal geweldig hoor zeg ik met weemoed. Geniet!!!!!!

  • 27 December 2011 - 08:30

    Let:

    Hi Marij,

    En hoe was de eendaagse Kerst :-)
    Wel apart, maar ook weer een bijzondere ervaring. Kerstavond de Kerstdiscobingo en tweede Kerstdag zijn we naar mijn ouders geweest. Gisteren lekker relaxt een filmdagje gehad. Lekker rustig aan en een beetje bijkomen. En nu weer aan het werk.

    Jij ook een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2012!

    Dikke kus en knuf Let

  • 27 December 2011 - 10:30

    Hans:

    He Marije,

    Ik kan mij voorstellen dat kerst vieren een hele andere dimensie heeft gekregen voor jou. Hier was het trouwens ook 14 graden hoor! Wat een mooie fotoreportage heb je al samengesteld, heel leuk om te kunnen bekijken. Wel een indrukwekkende verzameling slangen trouwens! Aan de foto's te zien heb je het prima naar je zin. Ik wens je een hele jaarwisseling toe en ik zal toasten op een mooi vervolg van je reis. Groeten, Hans

  • 27 December 2011 - 17:06

    Mirjam:

    Hee Marijtje!!! Alle restjes van kerst opsmikkelend zit ik vergezeld van een glaasje wijn gezellig je verhaal te lezen. Wat maak je toch allemaal weer mee! Foto's zien er top uit, wat een ervaringen, joh!
    1e kerstdag Sandra en Piet, heel gezellig en mijn ouders, zusje en Mats zijn net weg; gisteren heerlijk bij ons gegeten, geslapen en wederom weer eten tijdens ontbijt...En zo denderen we de kerstvakantie lekker door! Vrijdag Arno jarig en dus een borrel, Oud en Nieuw met Loek en Alien en kids hier en dan is het weer de beurt aan mij!!! Op 3 januari op rantsoen in ieder geval! Verder alles prima hier; mega deal geclosed voor volgend jaar dus het kan niet op!!! Ik zal er absoluut een op je drinken met Oud en Nieuw voor 2012, in ieder geval een uitdaging!!! Hele dikke kus!!!x Mirjam

  • 28 December 2011 - 17:27

    Milanti:

    Ha Marij! Ik heb net je verhaal gelezen en je foto's bekeken, wat onwijs gaaf zeg! Volgens mij echt een super ervaring! Hier gaat alles z'n gangetje. Nu 'verplicht atv' (heel erg vervelend ;-), net twee kerstdagen erop zitten met veel gezelligheid en uiteraard lekker (te veel) eten. Tsja, we hobbelen zo langzaam richting Oud&Nieuw..
    Ik wil je alvast een hele fijn, gezond en gelukkig 2012 wensen! Geniet van de rest van je reis! Dikke kus, Milanti

  • 04 Januari 2012 - 08:50

    Pieter:

    Klinkt allemaal erg spannend. Vanuit het saaie Nederland de beste wensen voor aan avontuurlijk 2012!

  • 07 Januari 2012 - 13:01

    Ming:

    Ha Marij! Nog een heel goed, gelukkig, gezond en reislustig 2012! Heb net je foto's pas bekeken. Je verhalen had ik in de Oostenrijkse sneeuw al gelezen. Leuk weer allemaal! Ben benieuwd naar je volgende update!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 30852

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: