Weekje bijkomen 28 jan -1 feb - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Marije G - WaarBenJij.nu Weekje bijkomen 28 jan -1 feb - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Marije G - WaarBenJij.nu

Weekje bijkomen 28 jan -1 feb

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

02 Februari 2009 | Peru, Huanchaco

Lieve allemaal,

Geen stoere verhalen over lange wandelingen in modder en regen dit keer. Nee, afgelopen week heb ik lekker rustig aan gedaan hier in Huanchaco. Ik ben nog steeds aan het hoesten van de reis maar verder wel opgeknapt gelukkig. Hier is het ook weer elke dag warm en zonnig, echt heeeeeerlijk!.
De Fairmail klasjes van afgelopen week bestonden uit een examen over alles wat ze de weken ervoor hadden geleerd: over de draaiknop, de sluitertijd, de ISO, de witbalans...De 2 kids met de beste resultaten van zowel het examen als hun enthousiasme tijdens de praktijk en theorielessen, winnen 2 mooie nieuwe Canon camera's! Verder ben ik bezig geweest om foto's van de kids te selecteren voor een online fotogallerij/beeldbank. Van deze foto's worden geen kaarten gemaakt, maar kunnen verkocht worden als poster of als beeld voor in brochures etc. Helaas gaat Fairmail deze week verhuizen van het mooie kustplaatsje Huanchaco naar de grote stad hier vlakbij:Trujillo. Dat is helaas voor mij, want ik zit liever hier aan de oceaan. Maar voor Fairmail is het beter want voor sommige kinderen scheelt het een hoop reistijd en ze hebben nu meer kantoorruimte. Dus de laatste 2 weekjes zal ik paar dagen in de week heen en weer moeten met de bus. De lessen van deze week gaan over kaarten voor Pasen, dus we gaan eieren schilderen en daarna op de foto zetten...en dan komen daar hopelijk wat ' Happy Eastern/Vrolijk Pasen' kaarten uit.
Verder heb ik afgelopen week Berry geholpen met een engelse text schrijven voor zijn Otra Cosa restaurant. Dat zal over enkele weken pas live staan denk ik!
En we hadden wat verjaardagen en dus feestjes. Donderdag was een surfleraar jarig en was heel het dorp, toeristen en locale peruanen, uitgelopen om lekker op straat voor de surfschool/aan het strand beetje bier te drinken en te dansen. De avond daarna vierde een nederlands meisje haar 30e verjaardag. Zaterdagochtend hadden Florine en ik onze eerste surfles..Viel flink tegen want ik wilde natuurlijk meteen in de 1e les kunnen staan op het board maar dat zat er dus niet in....Ik ga van de week nog wel een keertje als ik tijd heb..'s Middags gingen Florine en ik naar een heel modern winkelcentrum in Trujillo en daar hebben we MacDonalds gegeten...maar dat kan mijn maag dus blijkbaar niet meer aan!
Florine is gisteravond vertrokken, maar het gaat hier zo snel, ik kwam meteen weer een australisch meisje tegen met wie ik gezellig heb gekletst. Ja het is hier fantastisch en ik wil hier eigenlijk nog lang niet weg...toch komt het al dichtbij..nog maar 2 weekjes en dan ga ik richting Guatemala...stiekem nog helemaal geen zin in..:-)
Nou, ik ga zo de brandende zon maar weer even in!
Heel veel groetjes en schrijf mij ook eens over jullie avonturen: marijeg@yahoo.com

Marije x

  • 02 Februari 2009 - 14:22

    Hans:

    Hi Marije,

    Wat leuk om je verslag van een weekje bijkomen te lezen. Noem je dat bijkomen? Volgens mij ben je hartstikke druk met alle feestjes, les geven, sporten en natuurlijk heerlijk zonnen. Pas op met te veel eieren eten na het schilderen! En goed blijven insmeren met zonnebrand hoor (ik wou dat ik dat ook tegen mezelf kon zeggen). Brr het is hier kouder dan koud met een hele lage gevoelstemperatuur. Ben benieuwd naar je volgende verslag van je belevenissen. Geniet er nog maar goed van en niet te veel nadenken over "times flies when you're having fun...."

  • 02 Februari 2009 - 14:22

    David:

    Hoi Marije,

    Goed weer iets van je te horen. Ook mooi om die foto's te zien die er al staan. Fantastische omgeving. Die grote hoeden zijn leuk zeg. Zelfs kinderen dragen die dus? Hopelijk gaat het snel wat beter met je gezondheid maar het weerhoud je er niet van veel te ondernemen zie ik! Nog veel sterkte met al die zon. Hier is het weer ijsweer, schaatsen voor de tweede keer dit jaar uit het vet.

  • 02 Februari 2009 - 14:23

    Let:

    Hi lieve Marije,

    Geen stoere verhalen, wat nou geen stoere verhalen: het is één stoer avontuur! Daarnaast heb ik nog nooit op een surfplank gestaan, maar het lijkt me zo ontzettend cool!

    Wat gaat het snel die tijd zeg!
    Guatemala is het volgende avontuur en daar zul je ook zeker een wereld tijd hebben. Maar eerst gewoon lekker genieten van de tijd daar.

    Dikke kus en knuf

  • 02 Februari 2009 - 15:51

    John:

    Hoi Marije,

    Volgens mij heb je daar meer sociale contacten dan in Nederland, je loopt van het ene feest naar het andere. Ja, de tijd gaat snel he, maar geniet maar lekker van de warmte want het is hier al weken koud. Nou tot je volgende verhaal. John

  • 02 Februari 2009 - 15:56

    Barbara:

    Hi Marije,

    Nou, dat klinkt beter dan je vorige bericht inderdaad! Relaxed maar toch nog wel druk 'ik ga nu wel surfen als ik nog tijd heb' ha ha. Wel leuk al die activiteiten met Fairmail. Ik wil natuurlijk wel een paar kaartjes kopen. Hier is het ZOOO koud. Het huis schiet al lekker op. De ELLE style awards waren erg leuk, je krijgt de groetjes van Alfred.
    Veel plezier en succes met alles!
    X Barbara

  • 03 Februari 2009 - 09:57

    Jan Doesburg Smits:

    Hallo Marije,
    Van Suzanne krgen we jouw berichtje doorgemaild. Het klinkt allemaal geweldig! Leuk dat je tijdens zo'n reis vrijwillgerswerk doet. Het lijkt mij de beste methode om land en bewoners goed te leren kennen. Wil en ik zijn met (pre)pensioen, dus msschien moeten we ook zoiets gaan ondernemen. Op dit moment houden wij ons bezig met wat later beginnen, de krant beter lezen, wandelen en fietsen in de directe omgeving,naar de bioscoop voor de 55+voorstelling, een weekendje weg. Ook bezoeken we meer musea dan we ooit gedaan hebben. We vermaken ons prima. Hopen dat jij dat ook blijft doen tijdens de rest van je reis. Veel plezier en geniet ervan!!
    Groet,
    Wil en Jan

  • 03 Februari 2009 - 14:55

    Mingrid:

    Ha Marije, dat klinkt toch elke keer weer goed! Leuke dingen maak je mee. Geniet van het mooie weer!Enne, Guatamala vind je straks echt wel weer leuk hoor. groeten uit de sneeuw in Oostenrijk, Ming

  • 03 Februari 2009 - 19:40

    Yvonne:

    Hee Marije! Jij vermaakt je nog steeds prima, leuk hoor!! Een groot feest zo te lezen!
    Geniet van het mooie weer, ik kijk alweer uit naar de lente want hier is het nog steeds donker, frisjes en met af en toe een beetje sneeuw. Maar heeft ook zijn charmes zullen we maar zeggen. Mocht je nu over 2 weken nog steeds geen zin in Guatemala hebben, meld het dan even, ik ga graag in jouw plaats :-)
    Enjoy!!!

  • 05 Februari 2009 - 17:52

    Suus:

    Hi Marijtje,

    hahaha leuk he mijn papa op jouw site! Ik zie het al voor me mijn ouders vrijwilligerswerk in Peru!;-) Klinkt nog steeds super zeg allemaal, zit ik dan in die kredietcrisis met al die fijne berichten over de ING, pfffff nou ja dat overleven we ook wel weer. Jij nog veel plezier die laatste 2 weken (1,5 inmiddels). Ennuuuuh Guatemala is ook onwijs mooi!!!!!

    Dikke kus Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 30873

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: