Heerlijk weekje Huanchaco - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Marije G - WaarBenJij.nu Heerlijk weekje Huanchaco - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Marije G - WaarBenJij.nu

Heerlijk weekje Huanchaco

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

09 Februari 2009 | Peru, Huanchaco

Daar ben ik weer even met een verslagje van de afgelopen week. En het was wederom een heerlijk weekje met veel verschillende activiteiten.
Deze maand is een beetje in feestmaand in Huanchaco en het begon vorige week maandag al een beetje.
Overal op de ' boulevard' stonden houten constructies opgesteld met vuurwerk erin vastgemaakt. Rond 19 uur begon er toen een processie, er werd een heilige maagd over de kade gedragen, omringd door een soort van fanfare en dansende mannen in rare cape's. Om en om werden de houten constructies aangestoken en was er mooi vuurwerk te zien. Ik had wat kinderen van Fairmail en hun vriendjes opgehaald uit het opvangtehuis, want ze zaten binnen tv te kijken terwijl er buiten van alles gebeurde. Dus ik mocht ze van de toezichthouders 2 uurtjes meenemen. Was erg leuk en gezellig.
Dinsdag was een fysiek zware dag want toen gingen we het Fairmail kantoor verhuizen. Eerst alle dozen, stoelen, bureau's etc tillen vanuit het kantoor naar de weg. Daarna alles in de ' verhuiswagen' en daarna in Trujillo weer alles uitladen en naar binnen tillen in het nieuwe kantoor. Op woensdag en donderdag waren daar alweer de eerste klasjes, maar het was nog wel een zooitje, de computers nog niet geinstalleerd etc. Omdat er meer ' Vrolijk Pasen' kaarten kunnen komen, ben ik met de kids eieren gaan schilderen en daarna fotograferen. Nadeel is helaas dat er bij het nieuwe kantoor in de omgeving niet heel veel groen is en dus niet heel veel mooie achtergrond voor het fotograferen van de eieren. Dat merkte ik ook zaterdag, toen ik de kinderen op speurtocht stuurde met de opdracht een aantal dingen te fotograferen om ook meteen de wijk te leren kennen en mogelijke foto's voor kaarten te maken. Ze waren al snel terug om er niet veel was buiten. A.s. woensdag en donderdag zijn mn laaste lesjes dus dan zal ik het wel een beetje gezellig maken en in de vorm van spelletjes nog het een en ander met ze doornemen. En dan afscheid nemen...snik!
Naast Fairmail afgelopen weekend ook flink gefeest.Zowel vrijdag als zaterdag wezen salsadansen tot wel 5/6 uur ´s ochtends. Heerlijk vind ik dat, ik dans lekker mee met die soepele Peruanen hoor :-). En het zijn ook vrienden die niet allemaal engels spreken dus ik heb de afgelopen dagen echt veel spaans gesproken, het gaat echt steeds beter,ik voel met steeds zekerder worden. Ook heb ik inmiddels 3 surflessen gehad. Mijn doel is om mijn laatste week hier te leren surfen dus dat ik het aardig kan als ik naar Middenamerika ga. Morgen gaan we met een hele groep van toeristen en locals naar een plek hier 2 uur ten noorden waar je blijkbaar goed kan surfen. Ik ga vooral mee voor de gezelligheid en om te oefenen want veel meer kan ik nog niet, maar wie weet wat zo'n hele dag surfen oplevert!
Nou ik ga weer even de zon in....groetjes allemaal!
Marije x

  • 09 Februari 2009 - 20:03

    Barbara:

    Hoi Marije,
    Weer een leuk verslag, ik vind het iedere keer zo leuk om te lezen! Fijn dat alles zo goed gaat en leuk is. Je Spaans zal dadelijk wel helemaal super zijn, en dan kun je ook nog een surfen! Klinkt stoerder dan golfen volgens mij :-)
    Hier regent het nu, even voor je informatie. Bij ons alles goed!
    X Barbara

  • 09 Februari 2009 - 20:32

    Linda:

    Hi Marije, Hier nog een berichtje uit Den Haag van de buurvrouw van Barbara. Idd regent het hier behoorlijk, voor morgen zelfs sneeuw verwacht. Nu, geniet van het surfen en niet minder van de Peruanen :-0
    Linda

  • 10 Februari 2009 - 07:28

    Marco:


    Goed beeezig Marije!!! :D

    Hier regen koud sneeuw, het gebruikelijke... Ja we zijn jaloers, geniet er van!

  • 10 Februari 2009 - 07:28

    Let:

    Hi Surfbabe en Salsaqueen,

    Het klimaat daar doet goed of het is de betovering van het Salsadansen: tot 5/6 uur houd ik niet meer vol. Kost me dagen om daar van bij te komen. Ik blijf er bij dat er meer uren in een dag zitten daar :-) Wat een activiteiten, maar wel super en geniet er lekker van.

    Jij lekker in de zon! Wij hier in de regen, maar vrijdag gaan we lekker naar de sneeuw! Jippie!

    Dikke kus en knuf

  • 10 Februari 2009 - 09:21

    Sandra:

    Marij,

    Heerlijk om je verhalen te lezen en superfoto's. Geniet lekker.

    Dikke kus.
    San

  • 10 Februari 2009 - 11:20

    Karen:

    Hey zus!
    Ongelooflijk, wat klinkt dat allemaal heerlijk!

    Ik kon vorige week een dag niet naar werk vanwege de sneeuw in Londen :-)

    Maar net als Let ga ik ook richting meer sneeuw, ik heb er zin in!

    Smak
    K

  • 10 Februari 2009 - 12:45

    Peter Den Hond:

    He Marije,

    Klinkt inderdaad té leuk zeg! Jij en Renato hebben het leuke baantje bij FairMail zo te zien. En wij hier maar in NL proberen die kaarten te verkopen :-)
    Bedankt voor het helpen met verhuizen. Ik geloof graag dat het erg zwaar was. He, en waren die twee parkjes in de buurt ook niet leuk om foto's in te maken?
    Nou geniet nog even van de laatste dagen en tot snel! FairMail Peter

  • 10 Februari 2009 - 16:36

    John:

    Hoi Marije,

    Jammer dat het bijna voorbij is he, maar je hebt wel een levenservaring opgedaan. Ik ben benieuwd naar de vele foto's die je hebt gemaakt. Nou, tot je volgende verhaal.

    john

  • 11 Februari 2009 - 08:05

    Kathleen:

    Hoi Marije, alweer veel te lang geleden dat ik op je site keek. Maar in ieder geval goed te horen dat je het mega naar je zin hebt en alleen maar leuke en boeiende dingen doet.
    Wat een contrast met hier. Wat een levenservaring!
    Maak er nog fijne dagen van daar, sterkte ook met afscheid nemen en alvast ook veel plezier gewenst in midden Amerika.
    Groetjes, Kathleen.

  • 11 Februari 2009 - 09:58

    Nicole:

    Hey levensgenieter!

    Wat een leuke dingen maak je toch mee. En wat klinkt het allemaal goed!
    Blijf genieten van alles wat er om je heen gebeurd en ik kijk alweer uit naar je volgende bericht!


  • 11 Februari 2009 - 19:05

    Veerle:

    Weer een leuk bericht Marije! Zo fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt! Leuk nieuws: ik ga veel meer voor Fairmail doen! Vanaf volgende week word ik ingewerkt om de sales te regelen in NL! Leuk!!
    Geniet nog van de laatste week!! Drink een piscotje voor me!!

  • 12 Februari 2009 - 18:16

    Suusdoes:

    He Marijtje,

    Ben ik weer, wanneer krijgen we foto's van een surfende marije?? Lijkt me ook leuk, beter dan geschilderde eieren!! Denken ze niet dat je helemaal gek bent geworden of is dat daar ook de gewoonte met Pasen?

    Dikke Kus Suus

  • 14 Februari 2009 - 07:31

    Jacco:

    Hey Marije!
    WHAUWH, klinkt allemaal erg interessant en gezellig!
    Geniet van elke dag, want voor je het weet ben je in NL weer aan de slag! ;-)
    Mooie foto's... ennuh, niet vergeten te printen, straks!:-) Hoop dat het surfen al goed gaat, dan wordt het pas echt leuk. Veel plezier and keep us posted! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 30849

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: