12-17 januari- Huanchaco - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Marije G - WaarBenJij.nu 12-17 januari- Huanchaco - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Marije G - WaarBenJij.nu

12-17 januari- Huanchaco

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

17 Januari 2009 | Peru, Huanchaco

Hallo allen,

Hier weer even een update van de laatste paar dagen hier in het dorpje zelf.Begin van de week heeft het hier veel geregend, wat totaal niet normaal is, want het is hier een soort van woestijn, zo dor en droog is het hier. Dus de bewoners hadden al 20 jaar niet zoveel regen gezien en waren er heel blij mee. Gelukkig regende het voornl snachts en was het overdag gewoon mooi en heet! Maandag had ik ook weer een spaanse les van David en hij nodigde me uit om die avond bij hem te komen eten samen met wat andere vrijwilligers, in de stad Trujillo hier vlakbij. Was gezellig!
Dinsdag heb ik met Peter en Janneke mijn Fairmail taken voor de komende tijd doorgenomen: over de reis die ik vanaf morgen voor 10 dagen ga maken met ze, naar het noorden van Peru in bergen en nevelwoud vlakbij Ecuador, over mijn rol daarin, over de verdeling van de nieuwe (Canon) camera´. (soort van incentive voor de kids), over de lessen die ik moet geven, de fotodatabase/gallerij die ik voor de website ga maken, etc.
Verder ben ik sowieso veel in het Otra Cosa gebouw, bij Berry en Milagro in het restaurant, om DVD´s te kijken, het Fairmail kanoortje is hier en in de tuin is het leslokaal van zowel Fairmail als de spaanse lessen. Woensdag en donderdag heb ik de kinderen wat verteld over de draaiknop: landschap, portret, macro. En over witbalans: zon,bewolkt, kunstlicht, etc. En daarna natuurlijk de boulevard op om alle functies in de praktijk uit te proberen.Gisteren (vrijdag) ben ik met Hennie, nederlands, naar oude ruines hier in de buurt geweest. Van en cultuur van voor de Inca´s.
Daarna ging ik samen met Rachel (ook uit A´dam) sushi maken voor vrienden van haar (die in Grenzeloos Verliefd komen op Net5, haar beste vriendin is hier gaan wonen en net van de week bevallen). Nee, het brengt me niet op ideeen hoor :-).
Daarna ben ik met Berry, Milagros en Hennie uitgeweest in Trujillo en hebben we al salsadansend mijn verjaardag ingeluid! Was erg gezellig. Ik lag om 3.30 in bed en stond 4 uur later weer op voor een dag met de Fairmail kinderen. Bij mijn aankomst gingen ze allemaal zingen en ik heb een kadootje van ze gehad! Na het officiele gedeelte kwamen s middags hun ouders voor een kennismaking met Fairmail en hebben we met zn allen gedanst en gewoon gezellig gekletst- Nu i het 19 uur en ga ik zo bier halen voor het volwassenenfeestje vanavond. Erg leuke verjaardag dus al met al!
Morgenochtend zet ik nog even wat foto´s bij dit verhaal, deze PC is beetje verrot dus lukt nu niet. Daarna heb ik ca een week weer geen internet want dan ben ik op de fotoreis. Nou, heel veel groetjes en liefs van de jarige job!

  • 18 Januari 2009 - 09:40

    Chris:

    Hi Marije,
    Ik zoek nog een leuke lokatie voor m'n volgende verjaardag;) Nogmaals van gefeliciteerd, groet! Chris

  • 18 Januari 2009 - 10:47

    Alex.:

    Hoi Marije,
    Dat klinkt alsof je een hele leuke dag hebt gehad! Mooi zo!
    Hoe is het trouwens bij de familie waar je nu inwoont?
    Dikke knuffel en kus,
    Alex.

  • 18 Januari 2009 - 10:52

    Yvonne:

    Hee Marije! Wat een superverjaardagsfeestje, leuk! Nogmaals van harte!
    Erg leuk wat je allemaal meemaakt zeg! Groetjes vanuit een somber regenachtig NL.
    X

  • 18 Januari 2009 - 11:52

    Mingrid:

    Klinkt idd erg gezellig allemaal! Ben benieuwd naar je foto's!

  • 18 Januari 2009 - 12:05

    John:

    Hoi Marije,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik drink hier wel een borrel op je. Veel plezier de komende 10 dagen en dan ben ik weer benieuwd naar je verhalen.

    John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 30857

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: