10-daagse fotoreis naar provincie Piura - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Marije G - WaarBenJij.nu 10-daagse fotoreis naar provincie Piura - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Marije G - WaarBenJij.nu

10-daagse fotoreis naar provincie Piura

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

27 Januari 2009 | Peru, Huanchaco

Hallo allemaal,

Na meer dan 10 dagen uit de lucht te zijn geweest (waar maak je dat nog mee tegenwoordig!) nu weer een emailtje vanuit het vertrouwde Huanchaco. Hier zijn we vanochtend rond 6 uur weer aangekomen na een vreselijke busreis van ca 6 uur over hobbelige wegen en er was iets mis met de verwarming want het was afwisselend ijskoud en dan weer heel heet...
Afgelopen 10 dagen ben ik met Fairmail mee op fotoreis geweest. De reis staat ook omschreven op http://www.fairmail.info/downloads/URBkoffierouteWEB.pdf.
Deze keer waren de andere 6 kinderen aan de beurt om mee te gaan, de iets minder ervaren tieners: Roberto, Elmer, Juan-Carlos, Maria-Flor, Mariluz en Yuli. Daarnaast was Peter van Fairmail de reisleider en was Florine een toeriste uit Nederland die met ons meeging. De eerste etappe was een busreis van 7 uur naar de provinciehoofdstad Piura, een drukke, moderne, hete stad. Na 1 overnachting daar gingen we de volgende dag echt de middle of nowhere tegemoet, 6 uur lang de bergen op richting het kleine bergstadje Ayabaca. Hier zijn we 2 nachten gebleven en hebben we o.a. weer de draaiknop mogelijkheden benut en ook sluitertijd uitgelegd. En een mooie wandeling gemaakt in de brandende zon naar een bergtop.
Na 2 nachten vertrokken we voor een bijna 7 uur durende wandeltocht van Ayabaca naar een klein boerendorp:Sicches. De wandeling was met 3 ezels, die onze bagage meesjouwden.Onderweg konden we natuurlijk foto´s maken en hebben we bij een watervalletje gepicknickt. Helaas was het erg slecht weer, dus groot gedeelte in de regenponcho gelopen en aangezien ze daar geen mooie wandelpaden kennen, was het één grote modderzooi waar we doorheen moesten lopen. Voor mij erg vermoeiend en vies en ik was er na die 7 uur dus echt wel klaar mee. Maar mogelijkheid tot beetje ontspannen was er niet echt, want we sliepen bij locale families, in lemen huisjes waar je ook weer door de modder moest lopen om ergens buiten naar de wc (gat in de grond) te gaan. En van douchen was ook geen sprake :-(. De dag daarna was het nog niet gedaan met wandelen, want toen gingen we nog 3 uur lang klimmen. Wat erg lastig is in glibberige modder!! Het schijnt daar boven heel erg mooi te zijn, maar omdat we het weer niet meehadden, zaten we eigenlijk het grootste gedeelte in de wolken en regen. Florine en ik sliepen die nacht samen in 1 bed bij een andere locale familie. Hele aardige mensen die veel willen weten van ons en hoe wij in NL leven. Maar ik was inmiddels al wat ziekig aan het worden dus kon er niet optimaal van genieten. De laatste 2 dagen waren weer in een soort van bergstadje, Montero, waar we in een hostel sliepen. Hier ben ik een beetje gaan uitzieken en verder hebben we weer wat fotoopdrachten gedaan met de kids.
Al met al was het een zware, maar wel erg avontuurlijke en mooie reis. Al zou ik deze regio liever zien als het er geen regenperiode is! Groetjes allemaal en tot schrijfs!
Marije

ook via: marijeg@yahoo.com

  • 27 Januari 2009 - 16:38

    Mirjam:

    He Marijtje, jammer van het weer helaas....kan me voorstellen dat je er anders iets meer van geniet! Maar wat een gave dingen maak je toch allemaal mee! Super hoor! Vandaag hebben we kamer in Soest schoongemaakt en maandag gaan we beginnen!! Hopelijk als je terugkomt hebben we de eerste leads binnen! Maar bekommer jij je maar lekker daar in de bergen, tot snel, dikke kussen van De Roodjes.

  • 27 Januari 2009 - 17:40

    Gerko:

    Hi Marije,
    Mooie verhalen! En je komt wel aan je dagelijkse beweging toe zo! Hopelijk wordt het weer snel beter.
    Veel plezier!

  • 27 Januari 2009 - 17:45

    Alex:

    Hoi Marije,

    Woooow, wat een tocht! Heb weer erg van je verslag genoten! Respect, hoor, ik zou het met dat weer en zonder douche niet volgehouden hebben, hihi.
    Ik kijk nu alweer uit naar je volgend verhaal.

    Dikke kus en liefs,
    Alex

  • 27 Januari 2009 - 21:02

    Jan Van Der Schans:

    Hi Marije,
    Mooie tocht - ook met slecht weer kun je natuurlijk super foto's maken -!! toch.
    Zelf ga ik later in het jaar de Inca Trail doen. Op 3-2- vertrek ik naar Aruba voor een beetje chillen.
    Maar ik blijf je hoe dan ook volgen!!

    Groeten
    jan

  • 28 Januari 2009 - 06:52

    Arno:

    10 dagen uit de lucht, geen mail, geen telefoons, geen meetings, geen onzinnige rapporten schrijven, geen krediet crisis.

    Rottig voor je.
    X

  • 28 Januari 2009 - 07:01

    Nicole:

    Meis, ik vind je superstoer! Het is afzien maar je krijgt er een schitterende ervaring voor terug die ze je niet meer kunnen afnemen.
    Blijf genieten en hopelijk knapt het weer snel weer op.

    Groetjes uit Rotjeknor


  • 28 Januari 2009 - 08:03

    Mira:

    Hee Rijtje, zeker spierpijn nu????
    Ziet er wel proffie uit hoor die kinders die die foto maken van die oude vrouw!!
    Zaterdag mag ik mijn foto's laten beoordelen, dus zak ik of slaag ik???

    je hoort het wel!

    Liefs Mira

  • 28 Januari 2009 - 12:34

    Zussie:

    Hey Zus!
    Wat een gave toch! Ja het is allemaal niet zo luxe misschien maar dat is toch 'part of the experience'! Nu maar weer even wat rustiger aan en hopen op wat zon zodat je wat bij kunt bruinen. En sowieso komt je vakantie/relax gedeelte ook al snel dichterbij, wat een heerlijk vooruitzicht!
    Hier regenachtig, grauw, grijs.... Dus ik weet wel waar ik liever zou zitten ;-)

    Dikke kus van je zus!

  • 29 Januari 2009 - 18:46

    Suus:

    Haaaaai!!
    Ik dacht al waar blijf je nou???? ;-)
    Dat wandelen daar geniet je altijd pas later van nadat je het hebt gedaan en erover kan vertellen.haha!! Ik hoop dat je je al wat beter voelt en blijven GENIETEN!!! X Suus

  • 30 Januari 2009 - 11:23

    Hugo C:

    Hoi Kanjer,
    Wat een leuke berichten allemaal. Nog van Harte gefeeliciteerd met je verjaardag. Door alle toestanden ( reis naar Vriend in Israel) was ik eerlijk gezegd glad vergeten.
    Mis je gezelligheid natuurlijk heel erg.
    Ga van de weeromstuit nu maar werken. Ook in hety rookhol is het maar saai, without you.

    Ik kijk uit naar het volgende bericht. Veel plezier daar.
    Liefs,
    H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

marijeontour 2014: Panama en Costa Rica

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 30846

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Oktober 2014

Panama en Colombia 2014

03 November 2011 - 12 Maart 2012

Wederom: Zuid-Amerika!

01 Januari 2009 - 27 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: